יצרנית הרכב הגרמנית אופל מוסיפה גרסת כלאיים שנייה לגרנדלנד X, רכב הפנאי הקומפקטי. הגרסה החדשה מכונה PHEV (ר"ת של רכב כלאיים נטען משקע), במקום הייבריד4 (Hybrid4) בגרסה המשווקת כיום עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. ה-PHEV מסתפקת במנוע חשמלי אחד והנעה קדמית לטובת מחיר נגיש יותר. שתי הגרסאות צפויות לנחות בישראל בשנה הבאה.

מדובר במערכת ההנעה המוכרת של דגמי הכלאיים בפיג'ו (3008, 508) וסיטרואן (C5 איירקרוס). היא מבוססת על מנוע טורבו-בנזין עיקרי בנפח 1.6 ליטר, המספק 180 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי עם 110 כ"ס מסייע ויחד מערכת ההנעה מפיקה 224 כ"ס ו-36.7 קג"מ - מספיק לביצועים מכובדים של 8.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 225 קמ"ש.

חשוב יותר הוא הטווח החשמלי, שכמקובל ברכבי כלאיים נטענים משקע (פלאג-אין הייבריד או PHEV בקיצור) עומד על עשרות ק"מ - 57 ליתר דיוק במקרה של הגרנדלנד PHEV X (שבעה ק"מ יותר מהגרסה הבכירה). רכב הפנאי מצויד במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 13.2 קילוואט-שעה. במסלול נסיעה ממוצע לפי תקן ה-WLTP (מסלול 100 ק"מ הכולל מצברים טעונים), תצרוכת הדלק של הגרסה החדשה עומדת על 71.4-66.7 ק"מ לליטר, לעומת 76.9-71.4 ק"מ לליטר בגרסת ההנעה הכפולה.

1627267
צילום: אופל


מלבד היעדר מנוע חשמלי שני והספק כולל נמוך יותר (300 כ"ס בגרסת ה-Hybrid4), אין הבדלים משמעותיים בין הגרסאות. לשתיהן עיצוב ואבזור דומים, כמו גם אותו מטען 3.7 קילוואט תקני אותו ניתן לשדרג בתוספת תשלום ל-7.4 קילוואט. זה האחרון מאפשר טעינת המצברים בתוך פחות משעתיים.

1627268
צילום: אופל


שיווק אופל גרנדלנד X הייבריד4 וגרסת ה-PHEV החדשה יחל בישראל במהלך 2020. מועד השיווק המדויק ומחירים עדיין לא פורסמו.