יש במדינה הזאת כ-1.43 מיליארד אנשים. בישראל יש כ-10 מיליון. ברוכים הבאים לסין, שוק הרכב הגדול בעולם. איך הגענו לשם? הוזמנו על ידי חטיבת אוריון מוביליטי, מבית יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה ולקסוס לישראל) שתחל בתחילת השנה הבאה להביא אלינו את מותג GAC. דגמי המותג שיגיעו אלינו הינם חשמליים בלבד, וכולם מיוצרים במדינה שהכוכב הגדול ביותר שלה היום, הוא דב שמתמחה באומנות לחימה (קונג-פו פנדה, למתקשים).

העיר גואנגז'ו היא השלישית בגודלה במדינה ולמעשה משמשת כעיר תעשייה. המון חברות רכב סיניות נמצאות בה (יש כ-70 יצרניות, רובן שייכות בצורה כזו או אחרת לממשלה) ובמשך שנים בכלל לא התיימרו לייצא את המכוניות מחוץ לגבול המדינה. מותג GAC, לדוגמה, הוא החמישי הנמכר במדינה ובמספרים זה אומר כ-2.3 מיליון מסירות בשנה, של מכוניות חדשות. בישראל, נמכרות מעט מעל 200 אלף מכוניות, מכל היצרנים יחד.



בעיר התעשייה הענקית הזו מתקיימת אחת מתערוכות הרכב מהגדולות בעולם, וזו הזדמנות מצויינת לקבל הצצה לעולם רכב שונה לגמרי ממה שאנחנו מכירים. אז לקחנו את המצלמה והתחלנו לשוטט בתערוכה. לא כיבינו והעברנו לכם את כל מה שראינו, ללא צנזורה, ככה כמו שזה. נכון, יש כאן יותר מחצי שעה של שוטטות, אבל הזמן חולף מהר תודות לחוש ההומור של אוהד אלגוב שצילם זאת (הסרט המלא בראש הדף או בערוץ היוטיוב שלנו).



את הכתבה המלאה על המותג והדגמים שיגיעו אלינו, תוכלו לקרוא בגיליון אוטו של חודש ינואר הקרוב.