חדרה־גלבוע־מצפה השלום־תל א־סאקי־טחנות הרוח־עמק הבכא ואז מקנחים בכנאפה במג'דל שמס. בתשע בבוקר יצאנו, עשר בלילה חזרנו. טנק דלק אחד, שני טנקים בתל א־סאקי וארבעה טנקים בעמק הבכא. בקיצור, אמריקאית קטנה, מקור קוריאני, מורשת קרב ישראלית. ניצלנו את הקילומטרים המרובים בכדי לקבל חוות דעת דווקא מאלו שלא בוחנים מכוניות בעבודתם, אם כי הם בהחלט אנשי רכב בכל רמ"ח אבריהם.
  
מפוארת / אביחי זטלאווי
מבחוץ נראית שברולט ספארק כמו עוד מיני בצבע מוזר אבל כשמתקרבים זה אחר. חישוקי מגנזיום הם רק חלק קטן מהרשימה המפתיעה של תוספות, וכניסה והתנעה נעשות עם מפתח חכם. לרוב, מפתח מסוג זה אינו נמצא ברכב כזה. מפרט הבטיחות מרשים, תא הנוסעים מרווח בחלקו הקדמי, אולי חוץ מגלגל הגה גדול שפוגע לטעמי בעיצוב ואני לא מת על משענת היד באמצע. מאחור צפוף וזה בעיקר לילדים או לנסיעות קצרות.

התחלנו את הנסיעה לכיוון צפון עם תחושה נעימה — מנוע 1.4 ליטר, בשילוב לתיבת הילוכים רציפה והם מנגנים יחד בצורה חלקה. במהירויות נמוכות ובהאצה גם במהירות גבוהה יותר השילוב עובד יפה אם כי קצת מרעיש. פחות אהבתי את הבלמים, צריך לחיצה חזקה כדי שהבלמים יעניקו האטה ראויה.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: מערכת אוטו

לא V8 / אורון אלדרור
כשאוהד כתב שהוא מגיע עם 'שבי' דמיינתי שמונה צילינדרים, לפחות שישה. לספארק מנוע צנוע יותר, אך היא מלאה באבזור מפתיע ומרשים. מבחוץ היא נאה ודי דומה לקודמתה, ואני אהבתי את החלק הקדמי ואת זה שידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות נשארו חבויות, כמו בדור הראשון. מגניב. העיצוב והחלל הפנימי נאים מאוד, אהבתי את לוח המחוונים והתאורה סביבו, ופחות אהבתי את משענת היד המחוברת למושב. העובדה כי זו מכונית מיני די מרשימה ביחס לאבזור שמקבלים, ולדעתי מקבלים די הרבה.

הנסיעה בספארק הייתה הפתעה אמיתית. היי, זו עדיין לא לומינה, אך שברולט ספארק יודעת לשייט בנינוחות מרשימה ביחס למכוניות מיני אחרות שיצא לי לנהוג בהן. תא הנוסעים שקט והתחושה היא שהספארק תגיע לכל מקום בקלות. ממש לא עוד מכונית עירונית שמיועדת אך ורק לעיר.     

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: מערכת אוטו        

לא קטנה / לידור גלילי
פתחתי את הדלת וסיננתי אוטומטית לעצמי "שוב אחת מהקטנות..." — הקטנות האלה שצריך לומר תודה רק על כך שהן מספקות צרכים מינימליים לנהג ולנוסעים, בנוחות, בטיחות ואבזור וגם בנהיגה ובביצועים.

אוהד מסביר כמה דברים, אני משלב ל־D, והמשפט הראשון שאמרתי "הרכב לא מחסיר דבר. ממש כמו רכב משפחתי, והיום הקטנות ממש טובות, במיוחד בפקקים וחניות". העיצוב לא מרשים, אבל לדעתי אין עם זה שום בעיה — יעילות היא שם המשחק. המנוע והגיר עושים עבודה נפלאה; המנוע סוחב ומאיץ יפה גם תחת עומס בכבישים המפותלים. הגיר הרציף עובד ביעילות ומאפשר למנוע לעבוד בסל"ד נכון. לעיתים מעט רועש אבל זה המחיר של הגיר הרציף ובמקרה הזה המחיר משתלם.     

המונה מדבר (חודש שני)
נסועה:
 1728 ק"מ
תדלוק: 109 ליטר
צריכה: 15.85 ק"מ/ל'

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח שני)
צילום: מערכת אוטו