המשפחתית הגדולה קיה אופטימה נחשפת בפרטים חדשים, חודש בלבד אחרי שפורסמו התמונות הראשונות. הדור החדש צפוי להגיע לישראל במהלך 2020, אם כי עדיין לא ידוע בדיוק מתי. מקיה נמסר כי שיווק הדגם יחל בהדרגה בעולם במחצית הראשונה של השנה.

האופטימה החדשה גדולה ומסוגננת מקודמתה - כאשר שינוי בפרופורציות ובעיצוב אמור להפוך אותה ממשפחתית "רגילה", כלומר סדאן עם ארבע דלתות ומבנה שלוש קופסאות מסורתי, למעין סדאן-קופה מהודרת יותר. לצורך כך קיה אמנם לא נפרדה ממסגרות החלונות כמקובל בסדאן-קופה, אך מציעה גג נמוך מבעבר המשתפל לאחור בחלק האחורי, שם תמצאו דלת נוספת עם שמשה ענקית וקישוט כרום בולט הממשיך מדלתות הצד.

המכונית החדשה ארוכה מקודמתה בחמישה ס"מ (490.5), רוחבה נותר ללא שינוי (186) וגובהה התכווץ בשני ס"מ ל-144.5. בסיס הגלגלים צמח ב-4.5 ס"מ ל-285. על-פי קיה, עיצוב האופטימה כולל את "סבכת אף הטיגריס" של המותג בחרטום, בעוד המותניים צרים מבתי הגלגלים לטובת מראה "בקבוק קולה" בהשראת מכונית הסלון קיה סטינגר. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו, אך ניתן להתרשם ממנו חלקית בסרטון הבא:



קיה תציע את המרכב בשני עיצובים עיקריים - רגיל ו-"GT". רמת הגימור האחרונה כוללת פגושים שונים, פתחי מפלט כפולים וחישוקי "19 ("16-"18 ברמת הגימור הרגילה). בארה"ב ה-GT תכלול גם מנוע חזק במיוחד - יחידת 2.5 ליטר טורבו-בנזין עם 290 כ"ס ו-43 קג"מ. זה ישודך לראשונה לתיבת שמונה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ויאיץ את האופטימה GT מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות.

קיה אופטימה נחשפת בפרטים חדשים לקראת 2020
צילום: קיה


גרסת הבסיס בארה"ב וקוריאה תהיה ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין, עם 180 כ"ס ו-27 קג"מ. קיה לא מפרסמת נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לגרסה זו. בשווקים אחרים יוצעו שתי גרסאות של מנוע 2.0 ליטר - עם 152 כ"ס ו-19.6 קג"מ או בגרסה משודרגת עם תזמון שסתומים משתנה, 160 כ"ס ו-20 קג"מ. תהיה גם גרסת טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר (194 כ"ס ו-25.1 קג"מ) וגרסת כלאיים עליה לא נמסרו פרטים.

קיה אופטימה נחשפת בפרטים חדשים לקראת 2020
צילום: קיה


מלבד ה-GT, כל גרסאות האופטימה החדשה יוצעו עם תיבת שישה או שמונה הילוכים אוטומטית. קיה לא מפרטת בינתיים איזה שילובי מנועים ותיבות הילוכים יוצעו בישראל. האופטימה תוצע לראשונה בנוסף להנעה קדמית גם בגרסאות הנעה כפולה, אם כי לא נמסר עם אילו מנועים ובכל מקרה אלו פחות רלוונטיות לישראל.

קיה מבטיחה גם שיפור למפרט הבטיחות והנוחות במשפחתית הגדולה. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, מערכת לסיוע בשמירת הרכב במרכז הנתיב (נהיגה אוטונומית ברמה 2), בקרת שיוט אדפטיבית הנעזרת במידע ממערכת הניווט, התרעת הירדמות, התרעת רכב בשטח מת בנסיעה לפנים ולאחור ועוד.

קיה אופטימה נחשפת בפרטים חדשים לקראת 2020
צילום: קיה


אבזור המותרות יכלול כניסה ויציאה מחניה בשלט רחוק (למשל למקרה בו דלתות הרכב חסומות), מערכת מולטימדיה עם מסך "10.25, לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), תצוגת מידע עילית לנהג ("8), תאורת אווירה, מערכת שמע עם 12 רמקולים ותפעול קולי מורחב. זה יאפשר לתפעל את בקרת האקלים, חלונות החשמל, חימום ההגה, המושבים והשמשה האחורית ומערכת השמע מבלי להידרש ללחוץ על מתג כלשהו.