רכב הפנאי הקומפקטי ניסאן קשקאי, המשווק גם בישראל, יפסיק להציע גרסאות דיזל בדור הבא - כך עולה מדיווח של ה"אוטומוטיב ניוז" המבוסס על מקור ביצרנית.

הדור השלישי של הקשקאי, שייחשף בספטמבר 2020 (ככל הנראה בתערוכת פריז), יוותר על מנועים צורכי סולר לטובת יחידות כוח מחושמלות - כלומר כלאיים עם או בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני (פלאג-אין הייבריד). בהקשר זה נזכיר כי ניסאן קשקאי 2019 הנוכחי מוצע בישראל מלבד בגרסאות הבנזין (שמהוות את עיקר המכירות), גם בגרסת דיזל - מנוע 1.5 ליטר עם 115 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.

מסירות רכבי דיזל באירופה נמצאות בירידה חדה בכלל התעשייה, זאת בעקבות הקשחת תקני הזיהום במטרה להילחם בהתחממות הגלובלית ובגלל הפגיעה התדמיתית שהטכנולוגיה ספגה בפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן. נתח השוק של מנועי דיזל התרסק לכ-30% השנה לעומת 45% ב-2017, כאשר קודם לכן אף החזיק בנתח של יותר מ-50% במערב אירופה, כך על-פי נתוני התאחדות יצרניות הרכב האירופיות (ACEA).

ניסאן קשקאי הבא - בלי דיזל
צילום: מערכת אוטו


גם בניסאן ראו בשנתיים האחרונות צניחה בביקוש למנועי דיזל - עם נתח של 30% מהמכירות השנה לעומת 47% ב-2017, כך על-פי נתוני JATO דיינמיקס. "אנחנו רואים ירידה משמעותית בדיזל", כך אמר ג'אנלוקה דה פיצ'י, יו"ר ניסאן אירופה, ל"אוטומוטיב ניוז". "אנחנו מתאימים את עצמנו למגמה".

דה פיצ'י הוסיף כי היעד של ניסאן הוא ש-40% מהמכוניות שיימכרו על-ידי היצרנית באירופה יהיו מחושמלות עד 2022, זאת כדי להימנע מקנסות שיוטלו על יצרניות שלא יעמדו בתקנות זיהום מחמירות.