המרכז למיפוי ישראל (מפ"י) ומנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה, בשיתוף עם קהילת אקומושן, קיימו את ההאקתון הראשון בישראל. מטרתו הייתה למצוא פתרונות ניווט ויישומים מתקדמים על בסיס מיפוי ברזולוציית HD של כבישי ישראל, לטובת כלי רכב אוטונומיים ותחבורה חכמה עתידית.
 
בין היעדים שהוצבו היה גם מציאת ופיתוח יישומים חדשניים על בסיס המפות, עבור האתגרים שעמם עתידה התחבורה החכמה להתמודד: סימון ליקויים בדרך, איתור מקומות חניה ועוד.
 
במסגרת זו משתתפים בחנו מקטעי מיפוי HD במסלול מעגלי של כ-90 ק"מ ומקטע באורך שני ק"מ בפורמט "Open Drive" עם דיוק ברמת סנטימטר.
 
הצוות הזוכה, בני זוג מתל-אביב, הציגו מערכת שיתופית המזהה אוטומטית היכן ישנן חניות פנויות - באמצעות שימוש במצלמות רכב רגילות. הם זכו בפרס בסך של 15 אלף שקל.

 האקתון ליישומי רכב ראשון בישראל
צילום: וולוו

 
"מרגש לראות את שלל היישומים והרעיונות שפותחו על בסיס תוצרי הפרויקט המשותף של מפ"י ושל מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה - פיתוח והנגשת שכבות מידע ומיפוי ראשונות מסוגן בעולם", כך אמרה ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה. "נמשיך לייצר ולפרסם מאגרי מידע ומיפוי ברזולוציה גבוהה מסוג זה על מנת לתמרץ את החדשנות בישראל ולתמוך בעוד יזמויות, סטודנטים וחוקרים על מנת להמשיך ולמצב את ישראל כמרכז ידע מחקרי ותעשייתי בתחום התחבורה החכמה".