יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן צפויה להשיק 34 דגמים חדשים (כולל גרסאות לדגמים קיימים) בשנה הבאה - כך נמסר בהודעה שפרסמה. התוכנית כוללת שמונה דגמים מחושמלים - הגדרה המתייחסת לרכבי כלאיים (עם או בלי טעינה ממקור חיצוני) וכלי רכב חשמליים טהורים.

מיד לאחר השקת ה-ID.3, משפחתית קומפקטית חדשה ומכונית חשמלית ייעודית ראשונה בתולדות פולקסווגן, היצרנית תשיק רכב שני שיכונה ID.4 (או ID נקסט, Next, בחלק מהשווקים). זה יהיה רכב פנאי קומפקטי שצפוי להציע הנעה חשמלית דומה ל-ID.3 - כלומר עד 241 כ"ס וכ-550 ק"מ בין טעינות. ה-ID.3, שתגיע לאולמות התצוגה באירופה בקיץ, תוצע גם בגרסאות מוזלות עם טווח של 330 או 420 ק"מ בין טעינות.

פולקסווגן כבר רמזה על עיצוב ה-ID.4 ברכב תצוגה יוצא דופן בדוכן שלה בתערוכת פרנקפורט האחרונה. אז הרכב הוצג בעיצוב הסופי כמעט, תחת הסוואה חלקית בתוך תא זכוכית.

התוכניות שפורסמו כעת נועדו להסביר כיצד פולקסווגן תעמוד בדרישות הזיהום המחמירות שייכנסו לתוקף באירופה בשנים הקרובות. לצורך כך, היא תחשמל שורה של דגמים ברמות שונות - החל ממערכות כלאיים מתונות, בהן הסיוע החשמלי לא מניע את הגלגלים בעצמו, דרך מכוניות כלאיים שיכולות לנוע גם בכוח בנזין או דיזל וגם בכוח חשמל למרחקים קצרים, ועד למכוניות כלאיים נטענות משקע בהן טווח הנסיעה החשמלי כבר עומד על עשרות ק"מ. 

פולקסווגן תציג 34 דגמים חדשים - כולל שמונה מחושמלים
פולקסווגן ID.3 שתושק בקיץ הקרוב (צילום: פולקסווגן)


על-פי הודעת היצרנית, כל הדגמים החל מהגולף ומעלה עד לטוארג, יחושמלו בהדרגה. בהקשר זה נציין כי עוד טרם השקת ה-ID.3, פולקסווגן הציעה גרסה חשמלית של הגולף - אם כי זו בינתיים נעדרת מהדור השמיני של הדגם שנחשף השנה, בין היתר כדי לסייע בהשקת ה-ID.3 ולמנוע קניבליזציה בין הדגמים.

בסך הכל פולקסווגן הודיעה כי בכוונתה להשקיע 11 מיליארד יורו (כ-42.2 מיליארד שקל) במכוניות חשמליות בחמש השנים הקרובות, ועוד שמונה מיליארד יורו (כ-31 מיליארד שקל) בפיתוח מכוניות כלאיים ופלטפורמות דיגיטליות באותה תקופה.