לא שהיה לנו ספק, אבל מקלארן מאשרת רשמית כי היא הצליחה לרשום מהירות מרבית של 403 קמ"ש עם מכונית העל החדשה שלה, הספידטייל (Speedtail). היצרנית הבטיחה מהירות כזו עם חשיפת הדגם, אך ביצעה שורה נוספת של ניסויים, האחרון שבהם במרכז החלל על-שם קנדי בפלורידה, ארה"ב.

בניסוי, בהשתתפות נהג המבחן של היצרנית קני בראק, הספידטייל השלימה האצה ל-403 קמ"ש יותר מ-30 פעמים - מה שאמור להוכיח כי מדובר במהירות שתוכלו להשיג גם אתם, אם במקרה ירשו לכם להאיץ בחופשיות על מסלול הנחיתה של מעבורות החלל של נאס"א.

למי ששכח, נזכיר שהספידטייל היא מכונית על גדולה מאוד - אורכה יותר מ-5.1 מטר לטובת מבנה אווירודינמי במיוחד. למרות זאת יכולים לשבת בה רק שלושה נוסעים - נהג במרכז ושני נוסעים לצידו (מעט מאחור), מבנה דומה לזה של מקלארן F1, מכונית הכביש הראשונה של היצרנית. במחווה נוספת לזו, הספידטייל תיוצר ב-106 יחידות, כמו סבתה הרוחנית.

מקלארן ספידטייל מצטרפת למועדון ה-400 קמ
צילום: מקלארן


למכונית החדשה הנעת כלאיים עם מנוע טווין-טורבו בנזין עיקרי (4.0 ליטר, V8) וסיוע חשמלי. יחד הם מפיקים 1,070 כ"ס ו-117.2 קג"מ, מספיק כדי לשגר את הספידטייל מעמידה ל-300 קמ"ש ב-12.8 שניות. המהירות המרבית, שעכשיו היא בהחלט רשמית וסופית, עומדת כאמור על 403 קמ"ש.

מקלארן ספידטייל מצטרפת למועדון ה-400 קמ
צילום: מקלארן


הספידטייל תיוצר בעבודת יד במפעל מקלארן בבריטניה. 106 יחידות ייוצרו ויימסרו ללקוחות ראשונים בפברואר הקרוב, עם תג מחיר התחלתי של 1.75 מיליון פאונד (7.9 מיליון שקל לפני מסים). ואם זה בדיוק מה שחשבתם להוציא השנה על מכונית, יש לנו חדשות רעות: כל 106 המכוניות שייוצרו כבר נמכרו ללקוחות מהירים מכם.

מקלארן ספידטייל מצטרפת למועדון ה-400 קמ
צילום: מקלארן