בקרוב תחרות אוטו השנה של ישראל תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר "אוטו השנה של ישראל 2020". בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – משפחתיות גדולות.
 
אלו היו עד לא מזמן חלומו של כל עובד בחברת הייטק, השיא של ציי הרכב בישראל אליו זוכים להגיע רק בכירים בעמדות ניהול, ולכן זכו לכינוי הלא רשמי "מכוניות מנהלים". אבל בשנים האחרונות מעמדן ירד, במקביל (ובגלל) לעלייתם המטאורית של רכבי הפנאי. ועדיין, מדובר בסגמנט שמציע כמה מתמודדות מוכשרות, מרווחות ואיכותיות. מי שלא נכנע לטרנד הפנאי ששוטף אותנו יוכל למצוא פה שותפה מעניינת לדרך.

אוטו השנה 2020 - מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות
צילום: יואל פלרמן

מאזדה 6
מאזדה 6 היא ספינת הדגל של המותג היפני, וככזו מצביעה על הכיוון אליו יצעד בשנים הקרובות. מאזדה מצהירה שה-6 היא צעד משמעותי בדרך להפוך ליצרנית יוקרה – ומה נאמר לכם, נראה שאת הצעד הראשון מאזדה עשתה בהצלחה. ה-6 החדשה נוחה, שקטה ומעודנת בנסיעה ומציעה תא נוסעים נאה לעין ונעים למגע. היא מגבה את זה בעיצוב חיצוני מוצלח והתנהגות טובה.
 
יתרונות: עיצוב פנים וחוץ, נוחות נסיעה ועידון, אבזור
חסרונות: המנוע הקטן חסר מחץ, מרווח ראש מאחור

אוטו השנה 2020 - מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות
צילום: בני דויטש

ניסאן אלטימה
זהו הדור השישי של ניסאן אלטימה. מדובר במשפחתית גדולה המיועדת בעיקר לשוק האמריקני, שם היא מתחרה במכוניות דוגמת טויוטה קאמרי, הונדה אקורד ויונדאי סונטה. הדור הנוכחי עושה שימוש בפלטפורמה העכשווית של רנו-ניסאן-מיצובישי וגדול מקודמו, מה שיחד עם עיצוב נאה מעניק רושם חיצוני מרשים.

יתרונות: צריכת דלק, אבזור, עיצוב, נוחות
חסרונות: עידון כללי, מערכת התרעה מקומית

אוטו השנה 2020 - מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות
צילום: יצרן

סקודה סופרב
האגדה מספרת שהסופרב של סקודה בכלל לא הייתה אמורה להתקיים – החבר'ה בפולקסווגן כנראה לא רצו מתחרה מבית לפאסאט. אבל הצ'כים עשו גם עשו אחת כזו, והיום אנחנו כבר סופרים דור שלישי של סקודה סופרב. הסופרב מנצחת אצלנו באופן סדרתי מבחנים השוואתיים בקטגוריה בזכות שילוב של איכות-מנועים-נוחות-עידון שקשה לעמוד מולו.
 
יתרונות: איכות, נוחות, ביצועים, צריכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען
חסרונות: עיצוב פנים פשוט

אוטו השנה 2020 - מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות
צילום: יצרן

פיג'ו 508
הדור השני של פיג'ו 508 הגיח למציאות בה רכבי הפנאי תופסים נתח שוק הולך וגדל. במטרה להציע משהו שונה ולא עוד סדאן רגילה, פיג'ו החליטה לעצב את המשפחתית הגדולה בסגנון סדאן-קופה. גם בתא הנוסעים האווירה השתפרה דרמטית מהעיצוב הפשוט בעבר, ויחד עם אבזור מודרני ומנועי טורבו ה-508 מושכת מתמיד.

יתרונות: עידון, אבזור, צריכת דלק, נוחות, התנהגות
חסרונות: תפעול חלק מהמערכות בסביבת נהג

אוטו השנה 2020 - מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות הגדולות
צילום: שברולט

שברולט מאליבו
שברולט מאליבו, שהוצגה ב-2015 ועודכנה קלות ב-2018, הציעה עם השקתה רשימת שינויים ארוכה למדי לפלטפורמה, תיבות הילוכים ומנועים - ועיצוב חדש לגמרי. הממדים גדולים מבעבר, אך למרות זאת - המאליבו קלה משמעותית מקודמתה לטובת ביצועים וחסכון בדלק. כיאה למתחרה אמריקנית, המאליבו מציעה מידות נדיבות (גם בתא הנוסעים).

יתרונות: גדולה ומרשימה, מרווח, תא מטען, נוחות, ביצועים
חסרונות: מערכות בטיחות מתקדמות, יכולת דינמית, איכות חומרים