זו קטגוריה שכלל לא קיימת בישראל, ולצערנו כנראה לא תגיע אלינו בעתיד הנראה לעין. ובכל זאת, חשבנו שתשמחו קצת לחייך עם החמידות המופרזת של דגמי המיקרו החדשים של דייהטסו וסוזוקי.

קוראים להן מכוניות "קיי" (Kei), והן שייכות לקטגוריה הקיימת כמעט רק ביפן. היא נוסדה כתוצאה מתקנות מחמירות במיוחד של הרשויות בניסיון להפחית את הצפיפות בערים, ובהתאם הן מוקבלות באורכן ורוחבן - עד 339.5 ו-147.5 ס"מ בהתאמה. מדובר באורך הקצר ב-20 ס"מ מקיה פיקנטו למשל וברוחב צר ב-12 ס"מ.

המכוניות החדשות של דייהטסו ("טאפט", Taft) וסוזוקי ("האסלר", Hustler) מתברגות היישר לקטגוריית הקיי, עם אורך של 339.5, רוחב של 147.5 וכמקובל ביפן גובה נדיב: הטאפט מציגה 163 ס"מ לטובת מבנה קופסתי וההאסלר מגדילה לעשות עם גובה של 168 ס"מ - לטובת מקסימום מרווח לנוסעים ומטען בטביעת רגל מינימלית.

סוזוקי ודייהטסו מציגות: חמידות מרבית
צילום: סוזוקי
סוזוקי ודייהטסו מציגות: חמידות מרבית
צילום: סוזוקי

שתי המכוניות מצוידות כנדרש בתקינה במנוע 660 סמ"ק שלושה צילינדרים מתודלק בבנזין. בהאסלר הוא מספק 49 כ"ס ו-5.9 קג"מ ב-5,000 סל"ד ובגרסת הטורבו 64 כ"ס ו-10 קג"מ ב-3,000 סל"ד. את שתי הגרסאות ניתן להזמין עם הנעה קדמית או כפולה והן מצוידות גם בסיוע חשמלי מתון (שלושה כ"ס וחמישה קג"מ).

סוזוקי ודייהטסו מציגות: חמידות מרבית
צילום: דייהטסו

הטאפט היא עדיין גרסת תצוגה, אך צפויה להגיע לייצור כמעט ללא שינויים בשנה הבאה. שתי המכוניות, כאמור, לא מיועדות לישראל משום שאינן עומדות בתקנות הבטיחות האירופיות ואינן משווקות עם הגה שמאלי.

סוזוקי ודייהטסו מציגות: חמידות מרבית
צילום: סוזוקי