יצרנית הרכב הצ'כית סקודה נערכת להשקת רכב פנאי חדש, שיציע עיצוב קשוח וממדים קומפקטיים. זהו כלי רכב ראשי במהלך החדירה המחודשת של קבוצת פולקסווגן בהודו, לאחר שהיצרנית בחרה במותג סקודה להוביל במדינה המתפתחת.

בחודש הבא, סקודה תחשוף את הוויז'ן אין (Vision IN, חזון הודו). כפי שהשם (IN, מ-India) מרמז, זהו רכב ייעודי להודו שאמור להוביל את חדירת סקודה למדינה רבת התושבים - מעוז הנשלט כיום על-ידי סוזוקי ויצרניות רכב אסייתיות וסיניות. כיאה למדינה מתפתחת, המכוניות המשווקות בהודו לרוב מציעות אבזור בטיחות נחות ביחס למערב וגם זולות משמעותית ממקבילותיהן לעולם ה"ראשון".

הוויז'ן אין צפוי לרמוז באופן ברור על עיצוב דגם סדרתי דומה, ששמו עדיין לא ידוע. רכב זה יציע אורך של כ-426 ס"מ וימוצב כרכב פנאי קומפקטי. סקודה לא מפרסמת בינתיים פרטים טכניים כלשהם מבעבר לכך. גרסת התצוגה תהיה מהודרת למדי, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך ענקי ובורר הילוכים אלקטרוני. עדיין לא ברור אם חידושים אלו יגיעו גם לגרסה הסדרתית.

קומפקטי וקשוח: סקודה ויז'ן אין
צילום: סקודה
קומפקטי וקשוח: סקודה ויז'ן אין
צילום: סקודה

מה שברור כבר עתה הוא שהוויז'ן אין אינה מיועדת לישראל. רכב הפנאי הזה יוצע רק בהודו ומדינות עולם שלישי, ובהתאם אינו צפוי להיות משווק בתקינה אירופית. מזל אם כן שלנו יש את סקודה קארוק, שמתחרה באותה משבצת.