חברת קרסו, יבואנית רנו, השיקה אתמול (חמישי) את הדור החמישי של הסופרמיני רנו קליאו. הדגם החדש, שהוצג בתחילת 2019, ובו נהגנו בהשקה העולמית, מחליף את הדור הרביעי שהוצג ב-2013. מאז הוצגה קליאו (Clio; שמה של המוזה של ההשראה) בשנת 1990, נמכרו 15 מיליון יחידות שלה, ובדור הרביעי היא הייתה לסופרמיני הנמכרת באירופה. 

הדגם חדש, המראה פחות
הדגם החדש דומה בעיצובו החיצוני לזה של הדור הפורש, ולפי אנשי רנו זה מה שהלקוחות ביקשו. עם זאת, הרצפה היא CMF-B החדשה של איחוד רנו-ניסאן, וזו מיועדת לשמש בסיס גם לגרסה היברידית. הממדים כמעט זהים לאלה של הדגם הפורש, אך תא המטען גדל ב-90 ליטר, ל-390, והוא הגדול בקטגוריה. 

השינויים בעיצוב הדגם העכשווי בהשוואה לקודם קטנים יחסית, דומים למה שמקובל לעשות במתיחת פנים, לא במעבר לדור חדש. בכל אופן, בדגם החדש קימורים נוספים במכסה המנוע ובצידי הרכב, פנסי לד בכל רמות הגימור, צבע אחד מאחור ועוד. 

רנו קליאו החדשה בישראל - החל מ-85,000 שקלים
צילום: רנו

סביבת הנהג חודשה לגמרי, עיצובה שונה, האבזור הועשר ומערכות הבטיחות עדכניות. בקדמת תא הנהג לוח מחוונים רגיל עם תצוגה מתחלפת או מוקרן, מסכי מולטימדיה "7 ו-"9.3, מושבים ומשענות ראש חדשים ושונים – הכל לפי רמות הגימור. שינויים נוספים הם הגה חדש, הגדלת נפח האחסון הפנימי מ-22 ל-26 ליטר, ולפי רנו הנדסת אנוש טובה יותר ואיכות חומרים משופרת, עם משטחים גדולים יותר של חומרים רכים ועוד. לפי רנו, תכנון מחודש של סביבת הנהג מעניק לו מרחב טוב יותר, ומבנה המושבים הקדמיים מוסיף למרווח הרגליים מאחור.  

גרסאות, רמות גימור, מחירים
קליאו החדשה מוצעת בשתי גרסאות מנוע טורבו-בנזין. המנוע הקטן יותר הוא בנפח 1.0 ליטר (מחליף את ה-0.9 ל' המוגדש), יש לו 3 צילינדרים, הוא מייצר 100 כ"ס ו-16.3 קג"מ ומשודך לתיבה ידנית 5 הילוכים; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 12.5 שניות והמהירות המרבית 188 קמ"ש.

רנו קליאו החדשה בישראל - החל מ-85,000 שקלים
צילום: רנו

המנוע השני, המחליף את ה-1.2 ליטר המוגדש, הוא פרי השת"פ עם מרצדס, נפחו 1.3 ליטר, יש לו 4 צילינדרים, הוא מייצר 130 כ"ס ו-24.5 קג"מ, ומוצע רק עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 9 שניות והמהירות המרבית 200 קמ"ש. 

לקליאו שתי רמות גימור: 'אינטנס', בגרסת 1.0 ו-1.3 ליטר, ו-'RS-ליין' בגרסת 1.3 ליטר בלבד. האבזור ב'אינטנס' כולל: חישוקי "16, פנסי לד מלא, שמשות אחוריות כהות, מראות צד מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם, חיישני חנייה קדמיים/אחוריים ומצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, מולטימדיה "7 עם שיקוף סלולרי, בקרת אקלים, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בקרת שיוט. ל'RS-ליין' גם חנייה אוטומטית, מצבי ניהוג, חישוקי "17, מסך "9.3, לוח מחוונים מוקרן, בלם חנייה חשמלי, ריפוד ודיפון דו-גווני. 

רנו קליאו החדשה בישראל - החל מ-85,000 שקלים
צילום: רנו

במערכות הבטיחות ב'אינטנס': ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, זיהוי הולכי רגל ורוכבים, זיהוי תמרורים; ל-'RS-ליין' גם תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי, ניטור רכב בשטח מת.    

מחיר רנו קליאו 1.0 ליטר הידנית 'אינטנס' הוא 85,000 שקלים, ומחיר גרסאות 1.3 ליטר האוטומטית הוא 105,000 שקלים ל'אינטנס', 115,000 שקלים ל-'RS-ליין'.

מידע נוסף
רועי שחורי, מנהל מותג רנו בחברת קראסו, ציין כי לקליאו החדשה לא יהיו גרסאות ספורט, סטיישן או דיזל, ואילו גרסה היברידית תוצג בחודשים הקרובים ושיווקה בישראל יחל במחצית השנה

רנו קליאו החדשה בישראל - החל מ-85,000 שקלים
צילום: רנו