במהלך שעלותו 42 מיליון יורו (כ-161 מיליון שקל), פורד תשדרג את פס הייצור בוולנסיה, ספרד, לטובת ייצור מיניוואנים גדולים מחושמלים: דור חדש לפורד S-מקס ופורד גלאקסי. השניים, ששווקו בישראל בדור הקודם, לא משווקים כאן מאז הוחלפו בדור הנוכחי ב-2014 ו-2015 בהתאמה, ובינתיים לא ידוע אם יחזרו אלינו כאשר יוצג הדור החדש בשנה הבאה.

החל מ-2021, שני המיניוואנים יוצעו עם הנעת כלאיים במקום מנועי דיזל - מהלך שיאפשר לפורד להתמודד עם תקנות הזיהום המחמירות באירופה. לשניהם תהיה מערכת כלאיים "סגורה", כלומר ללא אפשרות טעינה משקע חיצוני - זאת למרות שהם יתבססו על פלטפורמת הכלאיים של פורד קוגה החדש, שמוצע גם בגרסת PHEV (פלאג-אין הייבריד או כלאיים נטענת משקע).

הגלאקסי ו-S-מקס יצוידו במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר שפועל במחזור אטקינסון (בדומה לדגמי הכלאיים של טויוטה). זה צפוי להפיק 200 כ"ס ו-21.4 קג"מ. מנוע חשמלי ומצברי ליתיום-יון מקוררי מים יסייעו להפחתת זיהום ותצרוכת דלק, במיוחד בנסיעה עירונית, ויאפשרו גם נסיעה חשמלית טהורה לטווחים קצרים. אגירת אנרגיית בלימה ("בלימה רגרנטיבית") וטעינה ממנוע הבנזין יספקו את האנרגיה למצברים.

פורד גלאקסי ו-S-מקס יקבלו חיים חדשים כרכבי כלאיים
צילום: פורד

פורד לא מספקת בינתיים נתונים מלאים למערכת הכלאיים, ובפרט מה יהיה הטווח החשמלי, הביצועים ותצרוכת הדלק. שני המיניוואנים החדשים יוצגו בתחילת שנה הבאה, ובינתיים לא ידוע אם יוצעו גם בישראל. אם זה יקרה, הם יהיו המיניוואנים הגדולים היחידים בישראל עם הנעת כלאיים, מה שיתן להם לא רק יתרון תדמיתי אלא גם הטבת מס משמעותית ביחס למתחרים (מס קניה מופחת).