יצרנית הרכב היפנית סובארו פרסמה תוכנית ארוכת טווח חדשה, במסגרתה בכוונתה לחשמל את כל הדגמים עד 2035. במסגרת התוכנית, סובארו תציע רק דגמי כלאיים וחשמליים החל מאותה שנה, בדרך לצמצום פליטת 90% מהמזהמים לאורך כל חיי הרכב (ייצור ונסיעה) עד לשנת 2050.

"אפילו בתקופה של אחת למאה שנים של שינוי עמוק, המחויבות והמסירות העמוקה של סובארו לייצור מכוניות שטיפחנו לאורך ההיסטוריה שלנו, תישאר ללא שינוי", כך צוטט נשיא סובארו, טומומי נאקאמורה, בהודעת היצרנית. "במטרה לבדל את סובארו ממותגים אחרים, נמשיך לשפר את האיכויות שהופכות סובארו לסובארו", הוסיף נאקאמורה.

התוכנית החדשה של היצרנית מבטיחה לשמר את מנוע הבוקסר בנזין וההנעה הכפולה לזמן בלתי מוגבל, גם לנוכח קריאה של חלק מהערים והמדינות בעולם להפסקת שיווק מנועי בעירה פנימית בחלק מהמקרים כבר מהעשור הבא וזה שאחריו. בסובארו מתחייבים לצמצם את פליטת ה-CO2 (פחמן דו-חמצני) לאורך חיי הדגם ב-90% עד 2050 לעומת נתוני 2010.

סובארו: נחשמל את כל הדגמים עד אמצע העשור הבא
סובארו XV עם הנעת כלאיים נטענת משקע (צילום: סובארו)


בנוסף הצהירו כי 40% ממכירות היצרנית יהיו של מכוניות חשמליות או כלאיים עם או בלי טעינה ממקור חיצוני עד לשנת 2030. עד אמצע אותו עשור, כל דגמי היצרנית יוצעו רק עם הנעה מחושמלת - כלומר מנוע חשמלי בלבד (EV), בנזין וחשמל ללא טעינה ממקור חיצוני (HEV) ועם טעינה חיצונית (PHEV).

בסובארו לא מספקים בינתיים פרטים מעבר לכך על התוכנית. היצרנית הקטנה מציעה כיום מספר דגמי כלאיים מצומצם, בהם דגמים ללא טעינה חיצונית המבוססים על ה-XV והפורסטר וגרסת PHEV של ה-XV. אף אחד מהם אינו משווק בינתיים בישראל.