טסלה יצאה כנגד הרשות האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) ודרישתה לבדיקת חצי מיליון מכוניות של היצרנית. הסיבה לבדיקה: חשד שאלו מאיצות ספונטנית, מבלי שהנהג לחץ על דוושת המצערת או פקד על המכונית להאיץ באמצעות מערכת בקרת השיוט. תגובת טסלה פורסמה גם בבלוג החברה (ראו כאן) ומובאת על-ידי סוכנות הידיעות רויטרס.

בטסלה לא אהבו את הדיווחים בנושא, והגיבו כי אין אמת בדיווחים על התקלה. ביום שישי האחרון ה-NHTSA הודיעה על בדיקה, לאחר שהתקבלה תלונה בנושא ובה נכתב כי "מכוניות טסלה סובלות מהאצה לא מתוכננת בשיעור גבוה בהרבה ממכוניות אחרות על הכביש". התלונה פורסמה בגרסה שחלקים ממנה צונזרו.
 
בפנייה שהתקבלה ב-NHTSA, הרשות נדרשת לבצע קריאה לתיקון לכל דגמי טסלה - כלומר המודל S, מודל X ומודל 3, משנת הייצור 2013 ואילך. התלונה מצטטת דיווחים בתקשורת על תאונות בהן נטען להאצה ספונטנית של המכונית, כמו גם תלונות אחרות שהוגשו ל-NHTSA.

טסלה דוחה טענות שמכוניותיה מאיצות ספונטנית
צילום: טסלה

בטסלה כאמור לא אהבו את החקירה, וטוענים בתגובה כי בקשת החקירה "שקרית לחלוטין" ונוסדה ביוזמת בעל אינטרס לירידה בערך מניות החברה (מוכר בחסר או "שורטיסט"). ברשת CNBC טוענים כי מאחורי הדרישה לחקירה עומד בריאן ספארקס, מוכר בחסר של מניות טסלה. ספארקס הגיש את הבקשה לפי הדיווח בחודש ספטמבר שעבר.
 
"לאורך השנים האחרונות, דנו עם ה-NHTSA על מרבית התלונות שהוגשו בעתירה", כותבים טסלה בתגובה לדיווחים. "בכל מקרה שנבחן יחד איתה, הנתונים הוכיחו שהרכב תפקד כנדרש".

דובר מטעם ה-NHTSA ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס סירב להתייחס לדברי טסלה. בשבוע שעבר הרשות הודיעה כי "תבחן באדיקות את הבקשה והמידע הרלוונטי". תגובה מטעם ספארקס לא נמסרה.