יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס חשפה פרטים ראשונים על מתיחת הפנים של ה-E-קלאס, מכונית הסלון היוקרתית. בעוד המכונית עצמה תוצג רק לקראת הקיץ, מרצדס מפרסמת כבר עתה מידע על חלק מהחידושים הצפויים.

המכונית, שהוצגה בדור הנוכחי בינואר 2016, תיישר קו עם דגמי מרצדס אחרים מבחינה טכנולוגית - בעיקר בתחום מערכות הבטיחות המתקדמות. בין היתר מרצדס מבטיחה כי ה-E-קלאס תציע מערכת לזיהוי קרבה לזנב של עומס תנועה ותאיט אוטומטית לכ-100 קמ"ש (היכן שהמהירות המותרת גבוהה מכך, למשל באוטובאן הגרמני או כביש 6). מערכת זו תעשה שימוש במידע ממערכת הניווט בזמן אמת.

ה-E-קלאס תציע גם מערכת נסיעה אוטונומית משודרגת, שתאפשר נסיעה כמעט ללא מעורבות נהג בפקקים בכביש בינעירוני עד כ-60 קמ"ש. מערכת נוספת תסייע לנהג ביצירת נתיב חירום לאמבולנס המנסה לעבור בפקק. אחת נוספת תבלום אוטומטית במקרה של סכנת פגיעה ברכב חוצה בכניסה לצומת. את מערך הבטיחות החדש תשלים מערכת ניטור היקפית למכשולים קטנים סביב הרכב.

מרצדס E-קלאס מחודשת - נחשפו פרטים ראשונים
צילום: מרצדס

מרצדס תשדרג גם את טכנולוגיית תא הנוסעים, כולל מתגי מגע על גלגל ההגה (במקום לחצנים), שני מסכי "10.25 (מחוונים ומולטימדיה) בכל הגרסאות וגם הסייעת הקולית של היצרנית, MBUX. המכונית כעת תציע לכם גם תוכניות לשיפור הנוחות והרגיעה בזמן הנהיגה, תנטר את איכות האוויר בתא הנוסעים ותראה לכם מידע מורחב במסך באמצעות מציאות רבודה.

מרצדס E-קלאס מחודשת - נחשפו פרטים ראשונים
צילום: מרצדס

מרצדס לא מפרסמת בינתיים מידע טכני מלא, אך מבטיחה לא פחות משבע גרסאות כלאיים נטענות משקע של מתיחת הפנים, בהן גם גרסאות הנעה כפולה וסטיישן. גם מנועי הבנזין והדיזל צפויים להתחדש. מבחינת עיצוב, כפי שניתן להתרשם בתמונות המוסוות, לא צפויה מהפכה. תמונות של תא הנוסעים לא פורסמו בשלב זה.

מרצדס E-קלאס מחודשת - נחשפו פרטים ראשונים
צילום: מרצדס

מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר כי מתיחת הפנים של מרצדס E-קלאס צפויה להגיע לישראל בסוף 2020 או תחילת 2021. מידע על הגרסאות שיגיעו אלינו ומחירן לא פורסם.