יצרנית הרכב קרייזלר חשפה את מתיחת הפנים למיניוואן הגדול שלה, הפסיפיקה. הרכב, שהחליף בינואר 2016 את הוויאג'ר הוותיק (אם כי שמו חזר אשתקד לגרסאות מוזלות), זוכה לעדכון לעיצוב ותוספת אבזור.

קרייזלר פסיפיקה המחודש מציע יחידות תאורה חדשות מלפנים עם מבנה שגרתי יותר מלפנים ופס תאורה מחבר מאחור, פגושים שונים וסבכה קדמית בעיצוב חדש. יש גם חישוקים קלים בעיצוב חדש ועוד עדכונים שאמורים לשוות לפסיפיקה מראה מודרני וקשוח יותר, כך קרייזלר. קצת פחות "מיניוואן" וקצת יותר "פנאי", אם תרצו.

בתא הנוסעים תמצאו מסך מולטימדיה חדש וגדול מבעבר ("10.1), שנתמך על-ידי מערכת הפעלה חדשה בשם Uconnect5. זו עושה לראשונה שימוש במערכת הפעלה אנדרואיד ותציע ביצועים עדיפים, קישוריות משופרת וגם את סייעת אלכסה של אמזון מוטמעת ישירות ברכב. באמצעותה תוכלו לבצע פעולות שונות ברכב בתפעול קולי, ואם ברשותכם מכשיר תומך אלכסה בבית גם להתניע את הרכב מרחוק, להפעיל את המיזוג, לנעול ולפתוח את הדלתות ועוד.



מערכת המולטימדיה החדשה תאפשר התאמה אישית למסך הבית עם זכרונות לשישה משתמשים, אפשרות לחיבור שני טלפונים בחיבור בלוטות' בו-זמנית וגם תציע שיקוף יישומונים אלחוטי (אנדרואיד אוטו וקארפליי). הפסיפיקה גם מציע עד 12(!) שקעי USB בהם גם שקעי טעינה מהירה (טייפ C) ומערכת שמע משודרגת.

קרייזלר פסיפיקה מתחדש ל-2021
צילום: קרייזלר

אבזור הבטיחות שודרג עם בלימת חירום אוטונומית הכוללת גם זיהוי הולכי רגל. בנוסף מוצעות בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה מלאה, מערכת סיוע למניעת סטייה מנתיב, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור בתמרוני חנייה.

קרייזלר פסיפיקה מתחדש ל-2021
צילום: קרייזלר

רמת גימור מהודרת חדשה, "פינקל" (Pinnacle, פסגה), תציע עור נאפה, כריות מותניים ליושבים בשורה השנייה ונפח אחסון משודרג של עד 228 ליטר בשלל תאי אחסון. היא תזוהה גם על-ידי קישוטי מרכב שונים וחישוקי "20 ייחודיים. מלבד זאת הפסיפיקה יוצע ברמות הגימור טורינג, טורינג L ולימיטד.

קרייזלר פסיפיקה מתחדש ל-2021
צילום: קרייזלר

אופציה נוספת תהיה הנעה כפולה, שמוצעת לראשונה בפסיפיקה. זו תשלב את הגלגלים האחוריים אוטומטית בהתאם לתנאי הדרך וביתר הזמן תתפקד כהנעה קדמית, לטובת חסכון בדלק. בנוסף, כאשר ההנעה כפולה, המערכת מסוגלת להעביר כוח לגלגל אוחז על-חשבון גלגל מחליק, למניעת איבוד כוח והחלקה.

קרייזלר פסיפיקה מתחדש ל-2021
צילום: קרייזלר

כבעבר, הפסיפיקה יוצע בשתי גרסאות עיקריות - מנוע בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר ו-287 כ"ס, המשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית, או גרסת כלאיים עם מנוע בנזין באותו נפח והספק כולל של 260 כ"ס. לזו שני מנועים חשמליים (84 ו-114 כ"ס) והיא מציעה טעינה ממקור חיצוני וטווח חשמלי של עד 48 ק"מ. גרסה זו לא הוצעה עד כה בישראל, אך מקרייזלר נמסר כי מעתה תוצע כמערכת הנעה ביותר רמות גימור ולא כדגם באבזור נפרד, מה שמעלה את הסיכוי לראותה אצלנו.



שיווק הפסיפיקה באמריקה יחל ברבעון השלישי של השנה, עם מסירות ברבעון הרביעי כדגם 2021. מחברת סמלת, יבואנית קרייזלר, נמסר כי עדיין לא ידוע מתי יחל השיווק בישראל. להערכתנו זה לא יקרה לפני תחילת שנת 2021 הקלנדרית.

קרייזלר פסיפיקה מתחדש ל-2021
צילום: קרייזלר