חודשים ספורים אחרי שהציגה אותה בתערוכת טוקיו, הונדה מפרסמת פרטים טכניים ראשונים על הונדה ג'אז החדשה במפרט האירופי - זה שצפוי להגיע לישראל. שיווק הג'אז ביבשת יחל בקיץ הקרוב, בעוד אלינו תגיע ככל הנראה רק בסוף 2020 או תחילת 2021.

בינתיים הונדה מספקת פרטים טכניים ראשונים, לקראת הצגת הג'אז האירופית בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. כפי שפרסמנו בעבר, הסופרמיני החדשה תוצע רק עם הנעת כלאיים - יחידת 1.5 ליטר המשודכת למנוע חשמלי ומניעה את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת הילוך בודד, בדומה למכוניות חשמליות. הונדה מסבירה כי מערכת זו קומפקטית מתיבה רציפה רגילה וגם תציע עידון משופר.

יחידת הכוח של הג'אז תפיק 109 כ"ס ו-25.8 קג"מ, מספיק לביצועים נאים של 9.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת מכובדת - 22.2 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 27 ק"מ לליטר בטויוטה יאריס הייבריד היוצאת, מתחרתה העיקרית (שגם איטית משמעותית - 12 שניות ל-100 קמ"ש ו-165 מרביים).

הונדה ג'אז 2020 הייבריד החדשה: נחשף המפרט הטכני
צילום: הונדה

בהונדה מבטיחים תא מטען בנפח 298 ליטר (354 כיום) ואת מנגנון קיפול המושבים הייחודי שמעלה את הנפח ל-1,203 ליטר (1,314 כיום). הקטנת תיבת ההילוכים, סעפת היניקה ומערכות הקשורות להנעה החשמלית איפשרה את העברת מצבר העזר (12V) לתא המנוע. מיכל הדלק של הג'אז ממוקם כעת במרכז מתחת למושבים הקדמיים, כדי להותיר מקום למצברי הליתיום-יון. הג'אז לא מציעה בינתיים אפשרות לטעינה ממקור חיצוני.



יותר אבזור בטיחות
לצד המפרט הטכני, הונדה גם מפרסמת חלק ממפרט האבזור. בתחום הבטיחות הג'אז צפויה להציע שדרוג משמעותי ברוב רמות הגימור, כאשר תוצע בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים גם בלילה והמכונית תבלום גם במקרה של סכנת התנגשות ברכב חוצה בצומת.

אבזור הבטיחות יכלול גם 10 כריות אוויר, אחת מהן בין הנהג לנוסע למניעת פגיעה בתאונת צד, בקרת שיוט אדפטיבית שגם יכולה להאט אם היא מזהה הגבלת מהירות בכביש, התרעת סטייה מנתיב או פגיעה ברכב הנוסע בנתיב ליד, סיוע בהיגוי לשמירה על הנתיב, התרעת רכב בשטח מת ועוד.

הונדה ג'אז 2020 הייבריד החדשה: נחשף המפרט הטכני
צילום: הונדה

בתא הנוסעים ואבזור המותרות הונדה מבטיחה נוחות תפעול משופרת שתצמצם את הזמן שנדרש מהנהג לתפעול מערכות שונות. מערכת המולטימדיה תציע תפעול במסך מגע באופן דומה לטלפון חכם, כמו גם אפשרויות נרחבות להתאמה אישית ותכנות קיצורי דרך, יש גם סייעת קולית חדשה לתפעול מערכות הרכב וגם שיקוף טלפונים אלחוטי (אנדרואיד אוטו וקארפליי). הג'אז החדשה תציע גם קישור ווייפיי (הוט-ספוט) שיעשה שימוש בכרטיס סים כדי לאפשר גישה לאינטרנט למכשירים שיחוברו לרכב.



עוד פרטים על הונדה ג'אז החדשה צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה. מועד השיווק הרשמי שלה בישראל עדיין לא ידוע.