איגוד יבואניות הרכב פרסם את נתוני המסירות לחודש פברואר, מהן ניכר כי ינואר לא היה צירוף מקרים: גם בחודש השני של השנה נמסר מספר נאה של מכוניות - 24,859 יחידות, עלייה קלה מהחודש המקביל אשתקד (24,520) אם כי לא מדובר בשיא חדש לחודש פברואר (ב-2018 למשל נמסרו 26,284).

בחודשיים הראשונים של השנה השוק הישראלי רושם צמיחה של 6% בהשוואה לינואר-פברואר 2019. יונדאי, שממשיכה להוביל את טבלת המסירות, לא נהנית מהצמיחה הזו ורושמת השנה ירידה של 7%, למרות שהובילה גם בפברואר עם 3,865 יחידות.

מנגד, טויוטה - שסגרה את 2019 במקום השני - ממשיכה במגמת הצמיחה עם גידול של 30% ל-6,517 מכוניות, מהן 3,245 בפברואר. קיה ניצבת במקום השלישי עם דריכה במקום מתחילת השנה ו-2,992 יחידות בפברואר.

מסירות 2020: יונדאי מאבדת גובה, טויוטה ממשיכה להתחזק
צילום: מערכת אוטו

למקום הרביעי בפברואר ומתחילת השנה הגיעה סקודה, עם 2,131 ו-5,293 יחידות בהתאמה. בנתון השנתי היצרנית הצ'כית רושמת עלייה של 6%. גידול מרשים יותר נרשם במיצובישי, שם המסירות צמחו ב-22% השנה, מספיק למקם את היצרנית היפנית במקום החמישי הכולל.  צמיחות מרשימות עוד יותר רשמו סיאט (69%) ושברולט (75%), בעוד מסירות ניסאן התרסקו ברבע השנה ביחס לאשתקד.

מסירות 2020: יונדאי מאבדת גובה, טויוטה ממשיכה להתחזק
צילום: איתמר רותם

יוקרה - אודי בראש
בדומה לתחילת השנה, גם בפברואר אודי שמרה על ההובלה, אם כי בדירוג החודשי הסתפקה רק במקום השני אחרי מרצדס (211 מול 293 יחידות). אודי עדיין מציגה צמיחה שנתית מרשימה (42%), הגבוהה מבין חמש יצרניות היוקרה המובילות.

מסירות 2020: יונדאי מאבדת גובה, טויוטה ממשיכה להתחזק
צילום: מערכת אוטו

במקום השלישי ממוקמת ב.מ.וו עם עלייה קלה של 2% (אחרי פתיחה חלשה בינואר), אחריה וולוו עם צמיחה של 21% השנה ולקסוס עם עלייה של 15%.