שלוש עשרה שנים אחרי שהחזירה את ה-500 לחיים עם מכונית מיני רטרו חביבה, פיאט מציגה דור שני וחדש לחלוטין - או שלישי אם לוקחים בחשבון את ה-500 המקורית מ-1957. המכונית החדשה שומרת על העיצוב העגלגל אליו הורגלנו מפיאט 500, אך מפרשת את שפת העיצוב מחדש לעידן החשמלי. יותר מהכל, היא בעיקר גדולה משמעותית ממי שהייתה גדולה ממילא מהמקור.

בפיאט מבטיחים אורך ורוחב שצמחו בשישה ס"מ ובסיס גלגלים שגדל בשניים, לטובת מרווח משופר. ה-500 מוסיפה להציע שלוש דלתות ופרופורציות ועיצוב המזכירים מאוד את הדגם המקורי, כאשר פיאט אף מתגאה בכך שזווית הדלת האחורית זהה לזו של ה-500 ההיא. ביצרנית לא מציינים אם ניצלו את ההזדמנות במעבר להנעה חשמלית כדי להעביר את המנוע לאחור (כמו במקור) והאם ההנעה קדמית (כמו ב-500 הקודמת) או אחורית (כמו במקורית).

מה שכן ידוע, הוא שה-500 החשמלית תציע הספק של 118 כ"ס, מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 42 קילוואט-שעה (קוט"ש) וטווח נסיעה מרשים לרכב מסוגה - 320 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP. המהירות המרבית עומדת על 150 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית) והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת תשע שניות בלבד. לפי שעה לא ידוע אם ה-500 החדשה תוצע גם בגרסאות בנזין או כלאיים, ופיאט מציינת שה-500 הקודמת תמשיך להימכר כ-MHEV (הנעת כלאיים מתונה), בגרסה שהושקה רק אשתקד.



בעוד העיצוב החיצוני נותר די דומה לדורות הקודמים, בתא הנוסעים פיאט שינתה מהותית - עם מה שנראה כמו השראה ברורה מדגמי תצוגה של קרייזלר מהשנים האחרונות. יש כעת מסך מולטימדיה ענקי ("10.25) מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד, מסדרת "Uconnect5" החדשה של קרייזלר.

פיאט 500 בדור חדש - חשמלית עם טווח של 320 ק
צילום: פיאט

מערכת המולטימדיה מאפשרת התאמה אישית של מיקום יישומונים, שיקוף טלפונים אלחוטי (אנדרואיד אוטו וקארפליי) וגם מצוידת בכרטיס סים מובנה. זה האחרון מאפשר גישה לאינטרנט לעד שמונה מכשירים במקביל, בהחלט נחוץ ברכב עם מקום לעד ארבעה נוסעים.

פיאט 500 בדור חדש - חשמלית עם טווח של 320 ק
צילום: פיאט

לקישור הקבוע לאינטרנט יש גם יתרונות כשאתם בבית: יישומון של פיאט יאפשר לכם לבדוק את מצב הרכב, לאתרו, לפתוח ולנעול את הדלתות, להפעיל את המיזוג, לבדוק מצב טעינה ולשלוח למערכת הניווט יעד נסיעה לפני הכניסה לרכב.

פיאט 500 בדור חדש - חשמלית עם טווח של 320 ק
צילום: פיאט

ה-500 החשמלית תוצע עם יכולת טעינה ביתית של עד 7.4 קילוואט, באמצעותה תוטען ל-100% בתוך שש שעות. עמדה ציבורית מהירה (85 קילוואט) תאפשר "טעינת" 50 ק"מ בתוך חמש דקות ו-80% בתוך 35 דקות. המכונית גם תציע מצבי נהיגה להארכת הטווח: לצד מצב "רגיל", יוצע מצב "טווח" בו הבלימה הרגרנטיבית (אגירת אנרגיית בלימה) מוגברת כך שניתן לבלום את המכונית כמעט לעצירה על-ידי עזיבת דוושת התאוצה בלבד.



מצב שלישי, "שרפה", על שם השרפות שחיים בהרי ההימלאיה בנפאל, יגביל את המהירות ל-80 קמ"ש, יכהה את תגובת המצערת ויבטל את המיזוג וחימום המושבים, לטובת חסכון באנרגיה.

פיאט 500 בדור חדש - חשמלית עם טווח של 320 ק
צילום: פיאט

ולסיום, מערכת ההנעה החשמלית (שהוצעה בגרסה צנועה בהרבה בדור היוצא, בעיקר בארה"ב) היא לא החידוש הגדול היחיד: ה-500 החדשה מצטיידת סוף-סוף במערכות בטיחות מתקדמות, ואף ביכולת נהיגה אוטונומית ברמה 2. זו האחרונה תשלוט בהאצה, בלימה והיגוי בכביש בינעירוני במצבים מסוימים, עדיין עם צורך למעורבות נהג אנושי (ידיים על ההגה).

מערכות הבטיחות יכללו בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת ופגיעה במכשול בעיר (שטח מת עירוני), התרעת הירדמות וחיישני חנייה היקפיים.

לפי שעה לא ידוע מתי פיאט 500 החדשה תשווק בישראל.