יש מכוניות שפשוט נחטפות מהמדף כמו לחמניות. לרובן הן מציעות חבילת מחיר מושכת, אבל לפעמים גם כאלו שעולות יותר מ-15 מיליון שקל לא מספיקות לחמם צמיגים באולם התצוגה.

זה בדיוק מה שקרה עם בנטלי מולינר באקאלאר (Mulliner Bacalar) החדשה, שכל 12 היחידות שייוצרו ממנה הוזמנו לא רק לפני שהוצגה, אלא גם לפני שיוצרה אפילו הראשונה בהן. זאת למרות שמחירה ההתחלתי המשוער עומד על יותר מ-15 מיליון שקל כולל מסים מקומיים. ולא, אם דאגתם, אף אחת מה-12 לא נרכשה בישראל.

הבאקאלאר נקראת על-שם לגונת באקאלאר במקסיקו. היא מכונית ראשונה שמתוכננת על-ידי מולינר, סדנת ההתאמה האישית של בנטלי, מזה עשרות שנים. מולינר, נזכיר, היא סדנה שהחלה כחברה עצמאית לעיצוב מרכבי עגלות ופועלת בבריטניה מאז המאה ה-16. כיום היא חלק ממותג בנטלי, שבעצמו נמצא בבעלות פולקסווגן.



המכונית המיוחדת תוכננה על בסיס הקונטיננטל GT, ומציעה את אותו מנוע W12 בנפח 6.0 ליטר, אך עם 659 כ"ס ו-91.7 קג"מ - 44 כ"ס יותר (אין שינוי במומנט המרבי). בנטלי לא נוקבת בנתוני ביצועים, אך צפו לשיפור קל מזה של W12 רגילה (3.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-333 מרביים).

בנטלי מולינר באקאלאר ב-15 מיליון שקל אזלה מהמלאי לפני שנחשפה
צילום: בנטלי

מלבד עיצוב יוצא דופן, מולינר מציעה בבאקאלאר שינויים לתא הנוסעים, חומרים ייחודיים ואינסוף אפשרויות התאמה אישית לפי טעם הלקוח. גג, אם תהיתם, לא נמצא ברשימת התוספות - אם כי כיסוי זמני לעמידה ככל הנראה יוצע אם תבקשו יפה מספיק.

בנטלי מולינר באקאלאר ב-15 מיליון שקל אזלה מהמלאי לפני שנחשפה
צילום: בנטלי