אחת מיצרניות הרכב הוותיקות והייחודיות בעולם, מורגן (Morgan) הבריטית, חשפה מכונית חדשה לחלוטין. אצל כל יצרנית אחרת זה עניין שבשגרה, אך היצרנית הקטנה ידועה באורך החיים הארוך במיוחד של דגמיה.

המכונית החדשה נקראת "פלוס פור" (Plus Four) והיא מחליפה מכונית שנקראה פלוס 4, שינוי סמנטי בשם שאמור להצביע על שינוי דרמטי מתחת לעור (כי מבחינת עיצוב - המראה הקלאסי הנהדר שהיה הוא שנשאר). במקום שלדת סולם מברזל, הפלוס פור מציעה שלדת אלומיניום קשיחה וקלה בהרבה, לטובת יכולת דינמית משופרת.

יש גם מנוע חדש לחלוטין - בנזין בנפח 2.0 ליטר ולראשונה בדגם עם מגדש טורבו. זוהי יחידת הכוח המודרנית של ב.מ.וו (B48), שהושקה באמצע העשור שעבר ומוצעת בשלל דגמי היצרנית הבווארית וגם בטויוטה סופרה החדשה. במורגן המנוע מפיק 255 כ"ס ב-5,500 סל"ד עם תיבת שישה הילוכים ידנית (4,400 סל"ד עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית) ו-35.7 קג"מ בין 1,000 ל-5,000 סל"ד (40.8 קג"מ בין 1,000 ל-4,300 בגרסה האוטומטית).



הפלוס פור מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות בלבד (4.8 עם תיבה אוטומטית) ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש. למרות ביצועים טובים בהרבה ויותר כוח, היא חסכונית ב-30% בדלק ביחס לקודמתה - 13.7 ק"מ לליטר (14.2 עם תיבה אוטומטית). ההנעה כמובן אחורית וגם התיבות מסופקות על-ידי ב.מ.וו (האוטומטית מתוצרת ZF).

מורגן חשפה פלוס פור חדשה - עם מנוע טורבו של ב.מ.וו
צילום: מורגן

למרות העיצוב המאוד דומה לעבר, מורגן מציינת ש-97% מכלל הרכיבים בפלוס פור חדשים לחלוטין. חלקם משותף לפלוס סיקס (Plus Six), המכונית איתה הושקה פלטפורמת האלומיניום החדשה אשתקד. הפלוס פור קטנה ממנה (ובעיקר צרה) עם אורך של 383 ס"מ, רוחב של 165 ס"מ וגובה של 125 ס"מ. משקלה העצמי עומד על כטון בלבד (יבש).

מורגן חשפה פלוס פור חדשה - עם מנוע טורבו של ב.מ.וו
צילום: מורגן

מבחינת אבזור המכונית החדשה עדיין דלה במיוחד, בכל זאת רודסטר רטרו לחווית נהיגה קלאסית: בתמורה להחל מ-63 אלף פאונד (כ-280 אלף שקל), תקבלו שלט רחוק לפתיחת הדלתות, תאורת לד מלאה קדמית ואחורית, מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה, תגבור כוח להגה, גג, סכי שמש ואפילו מערכת שמע עם חיבור בלוטות'.

מורגן חשפה פלוס פור חדשה - עם מנוע טורבו של ב.מ.וו
צילום: מורגן

למרות שהביעו בכך עניין בעבר, נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של מורגן לשווק את מכוניותיה בישראל. בהיעדר כריות אוויר ובקרת יציבות ועם תקינה אירופאית מיוחדת למכוניות המשווקים במספרים נמוכים, הסיכוי לכך כיום ממילא קלוש לגמרי.

מורגן חשפה פלוס פור חדשה - עם מנוע טורבו של ב.מ.וו
צילום: מורגן