השקת ניסאן ג'וק החדש ללא ספק תתפוס הרבה תשומת לב באולם המכירות של ניסאן בתקופה הקרובה בישראל. זהו רכב שזכה לפני עשור להצלחה רבה, עיצובו הייחודי נותר כזה עד היום וצפי המכירות בקטגוריה הצומחת אופטימי. אבל מה עוד ניסאן מתכננת לישראל בהמשך?
 
"בראיה שלנו הג'וק באמת יצר את הקטגוריה וההצלחה שלו הייתה אדירה", מסבירה אורית בן עמי, ראש חטיבת ניסאן ואינפיניטי בקרסו. "אנחנו מנסים לשחזר את ההצלחה, לפחות חלקית, כי המון מתחרים נכנסו לשם. הכמות הראשונית שקיבלנו מוגבלת וכבר בחודש הראשון כנראה שנסיים אותה. מסע השיווק העיקרי של הג'וק יחל רק אחרי פסח. מיד אחרי מסיבת העיתונאים היה לנו אירוע ללקוחות הג'וק היוצא, עם אפשרות להזמין את הרכב".
 
בן עמי מוסיפה כי "הכמות הראשונית מוגבלת לכמה מאות בגלל ביקוש אדיר באירופה וברור שהפוטנציאל הוא לכמה אלפים בשנה. ברור גם שנגיף הקורונה שהוא דבר בלתי צפוי יכול להשפיע. זה רכב שיכול למכור השנה בין 2,000 ל-3,000 יחידות ואני מקווה שנעשה זאת. אבל כרגע הצלחנו להביא משלוח של 350 מכוניות בלבד".

אחרי ניסאן ג'וק: תוכנית ניסאן לשנה הקרובה בישראל
צילום: מערכת אוטו
 
בעבר הצעתם גם גרסאות ידניות. הפעם לא?
"לא הייתה דרישה לגרסה ידנית, אבל אם נרגיש שנוצר ביקוש נביא".
 
הג'וק גדל משמעותית. האם לא ינגוס במכירות הקשקאי?
"לא. קהל היעד מאוד שונה. הקשקאי הוא רכב יותר משפחתי, הג'וק פונה יותר לצעירים או מבוגרים (שילדיהם עזבו את ההבית; א.ש). נכון שהנתונים השתפרו, ועדיין מדובר בקטגוריה שונה".
 
התחלתם את השנה עם תנופת חידושים. מה התכוניות להמשך 2020?
"בסוף 2019 השקנו את המיקרה, שבהחלט חיכינו לה זמן רב. אנחנו מתכננים להביא את מהדורת 'N ספורט' - רמת גימור גבוהה וספורטיבית יותר. גם בקשקאי הבאנו רמות גימור חדשות שמייצרות יותר נראות ונוכחות - 'טק דיזיין'.
 
"באפריל או מאי נשיק את ה-e-NV200 (מסחרית חשמלית; א.ש) שהוא רכב מאוד חשוב. יש הרבה התעניינות בו כי הוא עונה על צורך קיים. יש גם רמות גימור חדשות ב-X טרייל.

אחרי ניסאן ג'וק: תוכנית ניסאן לשנה הקרובה בישראל
צילום: איתמר רותם
 
"בסוף השנה יצטרף למבחר קרוסאובר קופה ייחודי שדומה לארייה -מכונית תצוגה שהוצגה בתערוכת טוקיו. יש לנו עוד כמה הפתעות מארצות הברית שיצטרפו בסוף השנה (בעיקר הסנטרה החדשה; א.ש.) ואנו מקווים שגם האלמרה תחזור השנה. בצד הספורטיבי נשיק מהדורה חדשה ל-GT-R בקרוב".
 
כיצד מתקדם הצד החשמלי, שמיוצג כרגע עם הליף?
"כמו כל דבר חדשני לוקח זמן לקהל הישראלי לאמץ אותו. אבל העניין הולך וגדל. ככל שנכנסים עוד דגמים וכאשר פריסת העמדות גדלה כך גם יש התעוררות של הקהל. אני צופה שזה ילך ויגדל וב-2021 כבר נראה את ה-'e-פאוור' של ניסאן מגיע לישראל". ה-e-Power הם דגמי כלאיים עם מנוע חשמלי עיקרי ומנוע בנזין שמתפקד כמאריך טווח.