יונדאי קונה הייבריד - מבחן דרכים (השקה) - אוטו

יונדאי קונה הייבריד - מבחן דרכים (השקה)

יונדאי ממשיכה לתקוף בכל החזיתות ואחרי קונה בנזין וחשמלי, היא משלבת את שני סוגי המנועים לגרסת כלאיים. טובים השניים מן האחד?

כבר דיברנו לא מעט על הקצב המהיר של יונדאי. נראה כאילו אתה מסובב את הראש ימינה וכבר משמאל חושפת הקבוצה הקוריאנית דגם חשוב חדש. לפני קצת יותר משנה הופתענו לגלות בפאריז שניתן כבר לנהוג בגרסה החשמלית של יונדאי קונה ואפילו לרכוש אותה. כשעשינו זאת חיכתה לנו עוד הפתעה - הביצועים.

1631675
צילום: אלי שאולי
 
חלפה עוד שנה, ויונדאי ביצעה את המהלך מתבקש: הרכב שהוצג בסך הכל לפני שנתיים כבר מתייצב בגרסת כלאיים. זה באמת נשמע טבעי, אם כבר יש גרסה חשמלית וגרסת בנזין מדוע לא לשלב בין השניים עם חטיבת הכוח ההיברידית המוצלחת של הקבוצה?
 
וכך הרכב הזה הוא מרכבי הפנאי היחידים בשוק שמוצע עם אפשרות למנוע בנזין, מנוע חשמלי או הנעת כלאיים. בגרסה זו מערך המתלים האחורי שונה מזה שבגרסה החשמלית - רב חיבורי כמו בגרסת הבנזין החזקה שמוצעת אצלנו.

1617294
צילום: יונדאי
 
נפגשים  
במגרש החניה אי שם בפרנקפורט, במבט ראשון נראה כאילו קיבלנו את המפתח הלא נכון. בניגוד לגרסה החשמלית, כאן יונדאי לא שינתה את העיצוב החיצוני בהשוואה לדגם הבנזין, עם הבדלים קלילים שרובם נובעים מכך שרכבי המבחן ברמת הגימור הגבוהה ביותר שיש (כרגיל). מזל שכתוב "הייבריד" מאחור...
 
גם בתא הנוסעים ההבדלים מינוריים, עם פתחי אוורור צבעוניים בגוון בהיר מזה המוכר בקונה ה"ישראלי" ובלם חנייה חשמלי (כמו בקונה החשמלי). המרחב ליושבים מאחור ולמטען לא נפגע מתוספת המצברים, אך מיכל הדלק הצטמק מ-50 ל-38 ליטר.

1617303
צילום: יונדאי
 
הקונה מצויד באותה חטיבת כוח כמו שביונדאי איוניק, כלומר שילוב בין מנוע 1.6 ליטר אטמוספירי ומנוע חשמלי (להספק משולב של 141 כ"ס). לרכב תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית, מהירות מרבית של 170 קמ"ש והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.6 שניות ברמת הגימור "שלנו" (חישוקי "18) - נחות משמעותית מגרסת הבנזין (7.5 שניות ו-210 קמ"ש מרביים).
 
הביצועים נאותים אך מחסור הכוח היחסי מורגש והם דומים לאלה שהכרנו באיוניק. הבדל בולט יותר לעומת קונה בנזין הוא שצריך לאמץ יותר את המנוע, ולקבל בתמורה גם יותר רעש שאינו תמיד נעים.
 
1617300
צילום: יונדאי

בזחילה המנוע החשמלי כמובן חרישי, מה שמבליט דווקא את רעשי הכביש. נוחות הנסיעה לא הרשימה - עם תחושה קופצנית על-גבי חישוקי ה-"18.
 
קלף חשוב
מהתרשמות ראשונית - יונדאי קונה הייבריד לא מפתיע. המראה לא השתנה ואם אהבתם אותו עד כה, לא תתאכזבו. האיכות מכובדת והמרווח ושימושיות טובים. האופי הנעים של מערכת הכלאיים נמצא אף הוא בצד ה"פלוס". בצד ה"מינוס" בולטים בעיקר נוחות הנסיעה ובידוד הרעשים.
 
מבחינת מכירות הפוטנציאל כמובן ברור - הקונה ייהנה ממיסוי מופחת ובהתאם ניתן יהיה למכור אותו לציים בהנחות נאות. בהתאם, וכמו קיה נירו, טויוטה C-HR ואחרים, כמעט ומובטחת לו בישראל הצלחה מסחרית.

1631676
צילום: אלי שאולי
דגם יונדאי קונה
גרסה קונה 1.6 ל' טורבו, אוט', Premium
מחיר 126900
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 7.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 210
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 16.1
נפח תא מטען (ליטר) 361
דרגת זיהום אוויר 4
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות

  1. 8. רועש ולא נוח, למה לקנות?

    ב 10 מרץ 2020, 18:33

  2. 4. 2, על איזה רכב אתה נוסע?

    2, על איזה רכב אתה נוסע? 10 מרץ 2020, 15:29