לקחתי את שברולט ספארק לטיול גלילי. בדרך עצרתי לקפה בחיפה, על רכס הכרמל, בשדרות מוריה. עם הספארק ממש קל למצוא חנייה להשתחל אליה בסביבה העירונית; מצלמת הרוורס מסייעת, וחיישני הקרבה מצפצפים ומתריעים בהיסטריה מוגזמת בנסיעה לאחור; מרווח יש (רואים במצלמה ובמראות), אבל החיישנים מרעישים בשלהם.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח חמישי)
צילום: איתמר רותם

יצאתי מחיפה לעבר יודפת; ווייז הציע לי לחתוך דרך מנהרות הכרמל, ואני בחרתי באופציה השנייה, עם אין ספור פניות בסמטאות הצרות של חיפה. בתוואי הזה הצדיקה הספארק את שמה, היא נצצה.
ספארק נועדה לעיר; תנוחת הנהיגה גבוהה והשמשות הגדולות מלפנים ומהצדדים (פחות מאחור) מעניקות שדה ראייה מצוין, הגה קל, קוטר סיבוב קטן. לאלה היא מוסיפה מנוע חזק יחסית, והיענות טובה ללחיצה על המצערת מסדרת לה התנהלות זריזה בעיר. התיבה הרציפה פועלת באופן חלק, מאפשרת אותה תאוצה טובה אך בלי קופצנות יתירה.

יצאתי מחיפה צפונה על נתיבי המפרץ (כביש 22, עוקף קריות). בכביש מהיר זה הפגינה הספארק קצב טוב, ועשתה זאת בשלווה. לחיצה הגונה על הדוושה מפרה את השלווה, מוסיפה לא מעט שאון מנוע.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח חמישי)
צילום: איתמר רותם

בדרך לגוש משגב, הכבישים נעשים צרים יותר, מפותלים יותר וסלולים באיכות נמוכה, ופה  הניצוץ של הספארק קצת דעך. כאמור, רעש המנוע ניכר בכל ההאצה, רעש הצמיגים בולט יותר בגלל איכות אספלט טובה פחות, ועל הבורות שנוצרו בכביש הספארק גם קיפצה.

בורות, שיבושים ופסי הרעדה פוגמים בנוחות הנסיעה שמעניק הספארק. לפס האטה קל להתכונן —
פשוט, מאטים. במהירות גבוהות, במיוחד בפניות, בור בכביש יכול להוציא את הספארק משלוותה.
המושב, שהיה סביר ואף נוח בסביבה העירונית, מתגלה כפחות מוצלח לטווחים ארוכים, גם בשל הריפוד דמוי העור; לדעתי, ריפוד בד עדיף, למרות המראה הכביכול־יוקרתי של ריפוד דמוי עור). נוסף על כך, התמיכה לגב לא מספקת. הדבר לא הורגש בנסיעה העירונית, אך לאחר שעת נהיגה הגב מודיע שקשה לו.

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח חמישי)
צילום: איתמר רותם

אהבתי את התפעול הפשוט של מערכת המולטימדיה ובכלל של כלל המערכות — פשוט: יש לחצנים בולטים ופשוטים לשימוש, ומסך המגע משמש בעיקר לשליטה על מערכת המולטימדיה הקלה לתפעול.

בגלל התוואי ההררי ואופי הנהיגה, צריכת הדלק לא התעלתה, והממוצע שנרשם היה 12 ק"מ/ל'. נתון גבוה מממוצע הצריכה של הספארק, אך סביר ביחס לתנאים.   

*פורסם ב-11.03.20 (נוסף וידאו)
 
המונה מדבר (חודש חמישי)
נסועה        2798 ק"מ
תדלוק        159.5 ליטר
צריכה        17.5 ק"מ/ל'

שברולט ספארק - מבחן דרכים (ארוך טווח, דיווח חמישי)
צילום: איתמר רותם