משבר הקורונה ממשיך להכות בתעשיית הרכב האירופאית, ואחרי שסיפרנו לכם על הפסקת הייצור של למבורגיני ופרארי יצרניות נוספות מצטרפות לרשימה. בימים האחרונים עוד ועוד יצרניות מודיעות על הפסקת ייצור במפעלים באירופה. הסיבות העיקריות: הגנה על העובדים ואספקה לא סדירה מספקי המשנה.  

קבוצת פולקסווגן (שכוללת גם את אודי, סיאט, סקודה, פורשה, בנטלי למבורגיני ועוד) הודיעה על הפסקת הייצור במדינות הבאות: באיטליה, ספרד, פורטוגל, סלובקיה כבר השבוע. בנוסף הודיעה הקבוצה על הכנות לסגירת כל המפעלים באירופה (לקבוצה 72 מפעלים באירופה). אודי עצמה הודיעה על סגירת מפעליה בגרמניה, בלגיה והונגריה ביום שני הקרוב, ככל הנראה לתקופה של כשבועיים.  

תעשיית הרכב באירופה משתתקת
צילום: רנו

והרשמיה ממשיכה
קבוצת PSA שכוללת את פיג'ו, סיטרואן,DS ואופל, הודיעה על סגירת כל מפעלי הייצור באירופה עד ה-27.3. ברית רנו ניסאן הודיעה על סגירת כל מפעלי הייצור שלה בצרפת ובספרד. טויוטה הודיעה על סגירת המפעל בצרפת, אותו מפעל שבדיוק החל בייצור היאריס החדשה. פורד סגרה לשבוע בינתיים את המפעל בספרד אחרי ששלושה עובדים התגלו כנשאי הנגיף. קבוצת FCA סגרה את כל מפעליה באיטליה, וגם את אלה שבסרביה ופולין עד ה-27.3.