יונדאי חשפה היום את הדור השביעי של יונדאי אלנטרה, המשפחתית הקומפקטית שלה. האלנטרה החדשה נחשפה במסגרת אירוע מיוחד בקליפורניה ששודר ברשת, וזאת במקום בתערוכת ניו יורק שהייתה אמורה לפתוח את שעריה בחודש אפריל אך נדחתה בגלל וירוס הקורונה.

ביחס לדור הקודם, האלנטרה החדשה ארוכה יותר ב-5.5 ס“מ (467.5 ס“מ), רחבה יותר ב-2.5 ס“מ (182.5 ס“מ) ונמוכה ב-2 ס“מ (141.5 ס“מ). בסיס הגלגלים צמח ב-2 ס“מ ל-272 ס“מ בסך הכל. הפרופרציות החדשות יחד עם גג משתפל בחלקו האחורי מקנים לה, כפי שיונדאי הבטיחה רגע לפני החשיפה הרשמית, חזות של קופה-ארבע-דלתות. עם יציבה רחבה יותר, שבכה גדולה ויחידות תאורה דומיננטיות ההופעה הרבה יותר דרמטית ואגרסיבית מבעבר. האלנטרה החדשה תוצע עם חישוקים בקוטר 15 עד 17 אינץ‘ בהתאם לרמת הגימור.

יונדאי אלנטרה 2020 החדשה הוצגה רשמית. מתי בישראל?
צילום: יונדאי

ביונדאי מספרים שהאלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לגמרי, כזו שאפשרה לה להטמיע מערכות בידור ומערכות בטיחות מתקדמות כמו גם יחידות הנעה עדכניות יותר.

בתא הנוסעים המופע מודרני מבעבר, ושואל אלמנטים שהוצגו כבר עם יונדאי i20 החדשה, פס המיזוג הרוחבי שחוצה את התא או גלגל ההגה בסגנון ”פרפר“, למשל. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ‘ מחליף את זה האנולוגי של הדור היוצא, ובסמוך אליו מוצעת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל של עד 10.25 אינץ‘ (בהתאם לרמת הגימור). מערכת המולטימדיה תומכרת באנדרואיד אוטו ואפל קאפליי אלחוטיים, עניין נדיר למדי בסגמנט נכון להיום. מעבר לכך ניתן לצייד את האלנטרה במשטח טעינה אלחוטית, מערכת שמע משודרגת של ’בוז’ עם שמונה רמקולים ועוד.

יונדאי אלנטרה 2020 החדשה הוצגה רשמית. מתי בישראל?
צילום: יונדאי

גרסת הכניסה של אלנטרה, לפחות בארה“ב, תעשה שימוש במנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ המפיק 149 כ“ס (6,200 סל“ד) ו-18.2 קג“מ (4,500 סל“ד) בצימוד לתיבה אוטומטית-רציפה. 

לצד מנוע הבנזין יונדאי הולכת בדרכה של טויוטה ולצד מנוע הבנזין תציע גם גרסה היברידית. זו תעשה שימוש ביחידה המוכרת מהאיוניק הייעודית לתחום. הגרסה ההיברידית תשלב בין מנוע בנזין אוטמוספרי בנפח 1.6 ל‘ למנוע חשמלי וסוללה בנפח 1.32 קילוואט-שעה ותעמיד לרשות הנהג 141 כ“ס ו-26.9 קג“מ. היחידה ההיברידית תוצע בצימוד לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים ומבטיחה צריכת דלק משולבת של 21.2 ק“מ לליטר ע“פ נתוני מעבדה.

יונדאי אלנטרה 2020 החדשה הוצגה רשמית. מתי בישראל?
צילום: יונדאי

היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת בלימה אוטונומית הכוללת זיהוי הולכי רגל, מערכת לתיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת ניטור מרחק, מערכת לניטור עירנות נהג, עמעום אוטומטי לאורות הדרך, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

השיווק בארה"ב צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. בפעם הקודמת דיווחנו שלישראל יונדאי אלנטרה החדשה צפויה להגיע לקראת סוף השנה וכרגע לא ידוע לנו על שינוי בתכניות.

יונדאי אלנטרה 2020 החדשה הוצגה רשמית. מתי בישראל?
צילום: יונדאי