עם המצב החדש שנוצר בארץ בעקבות התפרצות נגיף הקורונה משנים גם יבואני הרכב את דרכי הפעולה שלהם. רוב יבואני הרכב עברו לעבודה במתכונת מצומצמת באולמות התצוגה הכוללת מיעוט נציגים, זאת בן היתר כדי לעמוד בהוראות משרד הבריאות. רוב הפעילות מתבצעת על ידי עובדים מהבית מבלי שהלקוחות צריכים לצאת מביתם אף הם. מרכזי השירות פועלים ומסייעים ללקוחות בשירותי לקיחה והחזרה. 

’דלק מוטורס‘ יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו סגרה את אולמות התצוגה וכך גם ’צ'מפיון מוטורס‘ יבואנית פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט. גם 'כלמוביל‘ יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס סגרה את אולמות התצוגה למטרות מכירה — אך עדיין מפעילים משם את מסירת הרכבים. 

בטויוטה ישראל מפעילים את אולם התצוגה במתכונת מצומצמת, כאשר מעט עובדים (לרוב שניים לאולם) עוסקים במסירת כלי רכב ועדכון לקוחות במצב הזמנות קימות. גם ב‘קרסו' מפעילים את אולמות התצוגה של רנו, ניסאן ודאצ'יה במתכונת מצומצמת ומציעים ללקוחות שירותים עד הבית כמו נסיעת הדגמה. 

אולמות התצוגה - המדריך המלא
צילום: דור ורד

יבואנים אחרים פועלים באופן שגרתי יותר שכולל פחות שינויים, אך עם מעט עובדים והקפדה על מספר האנשים שנמצאים במקביל באולם. כך פועלות ’לובינסקי‘ — יבואנית פיג'ו, סיטרואן, DS ואופל — ’טלקאר‘ יבואנית קיה וסאנגיונג ו-’UMI' יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו.