"בטיחות היא מעל הכל. אם היה סיכון, והיה, הארגון החליט נכון, ועלויות הן לא הדבר החשוב כאן. מגיעים לתערוכה אלפי אנשים ביום וזו ההחלטה היחידה שניתן היה לקחת", אומר פסקאל רוש, יושב ראש לקסוס אירופה, כאשר אנחנו מדברים בטלפון זמן קצר אחרי ביטול תערוכת ז'נבה. בשלב זה עוד לא היה לאף אחד מאיתנו מושג לאן "מסע הקורונה" יתפתח. עבור לקסוס, תערוכת ז'נבה 2020 הייתה אמורה להיות חשובה, מכיוון שזו כללה חשיפה אירופאית ללקסוס LC500 הפתוחה כמו גם לקסוס UX החשמלי, כמו-גם הצגת LF-30, מכונית קונספט המציגה את העתיד האוטומוטיבי דלפי החברה. 

הופתעתם מביטול התערוכה בשלב כה מאוחר? 
"זה לא היה משנה, מכיוון שבכל מקרה רוב הדברים כבר היו שם. הכנה של תערוכה מתחילה שבועות קודם ואנחנו מנסים להבין את העלויות שלנו. לגבי ההתנהלות שלנו כמותג באירופה, אני חושב שבטיחות היא הדבר הראשון, כך שהיה צריך להעריך את המצב יום אחר יום, ואנחנו לא יכולים להפסיק לעבוד. ברור שיש לנו כל יום שיחות כדי להבין היכן אנחנו נמצאים וזה מאוד מסובך, לא רק לנו אלא גם לספקים. קשה עוד לדבר על ירידה בביקוש; בפברואר מכרנו 20% יותר מאשר בשנה שעברה, אבל מי יכול לדעת. אין לי כדור בדולח, אבל ברור שיש סכנה ולא רק לתחום האוטומוטיבי".

ראיון: יושב ראש לקסוס אירופה
צילום: לקסוס

לקסוס הייתה אמורה לערוך בז'נבה בכורה אירופאית ל-LC 500 הפתוחה. עד כמה היא חשובה לכם?
"הרכב הזה מיועד לחזק את תדמית המותג ולהעניק לו יותר הילה מושכת מאשר להימכר בכמויות. המטרה היא לגרום להתרגשות סביב המותג, וזה הרכב שיעשה זאת הכי טוב. הוא נראה נהדר ונוסע נפלא, עם מנוע V8 פנטסטי. 

"התפקיד של LC 500 הוא לגרום לכך שאנשים יביטו אחרת בלקסוס. במשך שנים הסתכלו עלינו כעל מותג אמין והגיוני ולא יותר, ואתה הרי יודע שאקיו טויודה אמר 'לא יותר מכוניות משעממות'. בעשור הקרוב תראה הרבה דגמים כאלה שיגרמו לשינוי התדמית. כדאי לזכור ש- LC 500 החלה כמכונית תצוגה, והתגובות ב-2012 היו כה חיוביות שהחלטנו להביאה לייצור". 

ראיון: יושב ראש לקסוס אירופה
צילום: לקסוס

טויוטה הייתה אמורה להציג בז'נבה רכב פנאי קטן. האם גם אתם תרצו להשתמש בבסיס הזה? 
"ברור שבקבוצה אנו מפתחים פלטפורמות באופן ששני המותגים יכולים להשתמש בהן, כך שתיאורטית ניתן לחשוב על כך. אבל להגיד לך היום 'כן, אנחנו הולכים לעשות זאת' זה עדיין קצת מוקדם; זו אופציה, אבל יש אופציות נוספות". 

למה בחרתם דווקא ב-UX להיות רכב חשמלי ראשון שלכם?
"חשבנו שפיתוח רכב חשמלי מלא יהיה נכון על בסיס של כלי אורבני. זה פלח נכון, זה יוצר רכב שהוא בר-השגה, והוא גם מתאים לשימוש שלו, עם טווח של 300 ק"מ. זו חבילה טובה, וזה גם אחד הכלים החדשים ביותר שלנו, כך שזו פלטפורמה נכונה לכך". 

האם בלקסוס אתם מעדיפים גרסה חשמלית לרכב רגיל, או פלטפורמה ייעודית? 
"אני חושב שאין כאן 'נכון' או 'לא נכון'. יהיו לנו כלים חשמליים שיהיו גרסה של דגם רגיל, אבל טויוטה תפתח פלטפורמה ייעודית, זה ברור, ויהיו גם לנו כלים על בסיס פלטפורמה זו".