"אנחנו רוצים להמציא מחדש את מכונית הסדאן המפוארת מצרפת (באנגלית זה נשמע טוב יותר; א.ש). בסוף 2020 נשיק את DS 9 החדשה בסין, ואחרי כן בארצות אחרות באירופה" אומרת לי ביאטריס פושה, המנכ"לית החדשה של DS.

פושה הגיעה לקבוצת PSA רק ב-2019, אבל היא מכירה היטב את תעשיית הרכב הצרפתית. פושה עשתה את רוב הקריירה שלה ברנו, לשם הגיעה עוד ב-1989, ומאז 2012 כיהנה בה כסגנית נשיא האחראית לתכנית החשמלית. 

"באופן כללי אנחנו במצב טוב. ב-2019 רשמנו עלייה של 17% במכירות בהשוואה ל-2018, והדבר התאפשר בעיקר בגלל תחילת שיווק DS 3 Crossback. מה שאמרנו לא השתנה, וסך הדגמים שלנו יהיה שישה; שלושה כבר חשפנו ונמשיך במסע עם האחרים. אחרי מכונית התצוגה, אירו ספורט לאונג', יגיע דגם חדש עם מרכב דומה". 

להמציא מחדש את הסדאן הצרפתית המפוארת
צילום: DS

עד כמה חשובה ה-9 בעידן בו כולם רוצים SUV? 
"סין היא עדיין שוק מאוד גדול, והוא יגדל כשיגמר המשבר. בתחום היוקרה השוק בסין ענק ולכן הפוטנציאל גדול, וה-9 תיוצר רק בסין. מכונית הסלון מהווה כרבע מתחום הפרמיום, וזה הרבה. הרבה לקוחות בתחום הפרמיום מתמקדים עדיין בסימני סטטוס מסורתיים. הם אמנם רוצים מותגים מוכרים, אבל מחפשים גם דגם שיוצר רושם חיצוני רב והמרחב הפנימי שלו גדול. ה-9 צריכה לענות גם על הדרישות האלה וגם לשמש כספינת דגל; יש בה כל הטכנולוגיות המתקדמות שלנו, כולל מערך E-טנס החשמלי בהספק של 360 כ"ס".

מול מי אתם מתחרים?
"המכוניות הנמכרות ביותר בתחום, גם בסין, הן גרמניות. לכן, התחרות היא מול הפרמיום הגרמני, אבל אנחנו לא יודעים בדיוק מאיזה דגמים הלקוח יגיע אלינו, ובין איזה מכוניות הוא יתלבט". 

להמציא מחדש את הסדאן הצרפתית המפוארת
צילום: DS

מה למדתם מאז השקת המותג? 
"אני חושבת שמעניין לבדוק את הלקוחות שלנו. רוב הקונים הגיעו ממותגי פרמיום, והיו להם הרבה סוגי דגמים. המותג ממנו הגיעו אלינו הכי הרבה לקוחות היה דווקא מרצדס, אחריו אודי, וולוו ולקסוס. בצרפת היה גם לקוח שהגיע מבנטלי..."

מה אומרת האירו ספורט לאונג', מכונית התצוגה שהייתם אמורים לחשוף בג'נבה? 
"היא מייצגת את החלום שלנו. זו מכונית שמציגה את הכיוון אליו נלך מבחינת טכנולוגיה וחומרים, היא נוסעת ואפשר להגיע בדגם התצוגה עד 100 קמ"ש. בעבר, מכוניות התצוגה שלנו לא היו מציאותיות, אבל המכונית הזו קרובה יותר לדברים שיגיעו. האירו ספורט לאונג' נותנת השראה למכוניות שיבואו, ומציגה את המרכב הבא שניצור. מבחינתנו זה לא SUV, אבל גם לא סדאן או האצ'בק– זה רכב עם גלגלים גדולים ותנוחת ישיבה גבוהה, אבל כזה שהינו מאוד אווירודינאמי". 

להמציא מחדש את הסדאן הצרפתית המפוארת
DS אירו ספורט לאונג' / צילום: DS

את מציינת שתציגו עוד שלושה דגמים. האם יהיה במסגרת זאת יהיה ביטוי גדול יותר לדגמי פנאי?
"תלוי מה זה אומר 'יותר דגמי פנאי'. האירו ספורט תשפיע על הדגם הבא. בנוסף נמשיך עם סיפור דגמי הפנאי וגם עם מכוניות הסלון. אפשר לומר שיהיה דגם דומה לאירו ספורט,  רכב פנאי ועוד מכונית סלון". 

האם המעבר של התעשייה לחשמל, מעניק הזדמנות למותג צעיר כמוכם? 
"זו שאלה מעניינת, ואני חושבת שכן, מכיוון שזה סוג של מהפך בשוק עם אנרגיה שונה. זהו משחק חדש, וזו הזדמנות גדולה למותג חדש עם כלים חדשים. זו הזדמנות אמנם גם לאחרים, אבל התזמון הזה של חילופי אנרגיות מצוין עבורנו".