פיג'ו ישראל הכריזה היום (חמישי) על תחילת השיווק של פיג'ו 2008, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) שהוצג ביוני 2019 והושק בינואר השנה. אנשי לובינסקי מסרו כי החליטו שלא לדחות את השקת הדגם החדש למרות מגפת הקורונה וההגבלות בתנועה, בגלל הביקוש הגבוה לרכב הפנאי הזה גם בימים כאלה. מסיבת העיתונאים נערכה, לראשונה בישראל בהשקת דגם חדש, דרך אפליקציית 'זום'. פיג'ו זכתה להצלחה גדולה בישראל בתחום דגמי הפנאי עם ה-3008 וה-5008 הגדולים יותר, וכעת היא מעלה הילוך גם בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. 

דגם חדש לגמרי
הדור השני של 2008 מבוסס על הפלטפורמה הקטנה CMP של קבוצת PSA, המשמשת גם את פיג'ו 208, DS 3 קרוסבק, אופל קורסה. העיצוב שונה מזה של הדגם הפורש, והוא אגרסיבי ובעל נוכחות, חולק מאפיינים עם 208 החדשה וכמובן דומה לדגמי הפנאי הגדולים יותר.  

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

הדור החדש לא רק נאה מקודמו אלא גם גדול משמעותית: בסיס הגלגלים גדל ב-6.8 ס"מ ל-260.5 ס"מ, אורך המרכב התארך ב-14 ס"מ ל-430 ס"מ, הרוחב צמח ב-6.1 ס"מ ל-177 ס"מ. נפח תא המטען עומד כעת על 405 ליטר (55 ליטר יותר מאשר בדגם היוצא). 

עיצוב סביבת הנהג כמו בשאר דגמי פיג'ו, מבוסס על 'i-קוקפיט', שעיקרו גלגל הגה נמוך ולוח מחוונים מעליו. 

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

2008 מוצע עם שני מנועים: טורבו-בנזין 1.2 ליטר, 3 צילינדרים המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ; טורבו-דיזל 1.5 ליטר המייצר הספק זהה ומומנט הגדול בכמעט שליש, של 30.6 קג"מ. שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית 8 הילוכים וההנעה היא קדמית. הביצועים של מנוע הבנזין הם: 9.1 שניות ל-100 קמ"ש, 198 קמ"ש, 20.8 ק"מ/ל' (צריכה משולבת), דירוג ירוק 6; ביצועי הדיזל: 9.3 שניות ל-100 קמ"ש, 193 קמ"ש, 26.3 ק"מ/ל' (צריכה משולבת), דירוג ירוק 4. 

במהלך המחצית השנייה של 2020 תצטרף להיצע גרסת ה-GT החמימה (155 כ"ס). בהמשך, ככל הנראה בתחילת 2021, תגיע גם גרסת חשמלית, e-2008. לגרסה זו מנוע המייצר 136כ"ס ו-26.5 קג"מ, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.0 שניות, מהירותה המרבית 150 קמ"ש, וסוללות של 50 קוט"ש מעניקות לה טווח של 310 (תקן WLTP). 

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

מפרט אבזור ובטיחות
פיג'ו 2008 יוצע ברמת הגימור 'אקטיב' בגרסאות הבנזין והדיזל וברמת הגימור 'פרמיום' רק עם מנוע הבנזין.

ברמת הגימור 'אקטיב' חישוקי "16, תאורת לד, צג מולטימדיה "7 עם ממשק אפל קארפליי, פקדי הילוכים בהגה, מצלמת 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים עם תצוגה גרפית ועוד. במערכות הבטיחות: התרעת  התנגשות לפנים ובלימת חירום אוטונומית עד 85 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר.

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

ברמת הגימור 'פרמיום', בנוסף: חישוקי "17, פנסי ערפל עוקבי פנייה, לוח מחוונים מוקרן בתלת-ממד ורב-תצוגות, התנעה באמצעות לחצן, מצבי ניהוג, טעינה אלחוטית לנייד, בלם חניה חשמלי. בתחום הבטיחות, בנוסף: בלימה אוטונומית עד 140 קמ"ש, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה עם שמירה על מרכז נתיב, 8 כריות אוויר.    

כאן יצוין כי ציון הבטיחות ל-2008 ברמת הגימור 'אקטיב' הוא 4 כוכבים, וברמת הגימור 'פרמיום' 5 כוכבים.

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: רונן טופלברג

מחירים
מחירי פיג'ו 2008 הם:
1.2 ליטר בנזין ברמת הגימור 'אקטיב' – 128,000 שקלים (עלייה של 5000 שקלים ביחס למחיר הקודם)
1.5 ליטר דיזל באותה רמת גימור – 130,000 שקלים
1.2 ליטר 'פרמיום' – 135,000 שקלים.

כמו כן, בלובינסקי ניצלו את הבמה גם להשקת אתר חדש לפיג'ו, המאפשר הזמנת רכב מלא ברשת. בתהליך ההזמנה תינתן תמיכה של נציג (במידת הצורך) דרך אפליקציית 'זום', הצגה של הרכב במצלמה, הצעת מחיר ועד לסגירת הזמנה. למזמינים באתר תינתן הנחה על סך 5,000 שקלים או טרייד אין במחיר מחירון. בשלב זה ניתן לבצע הזמנת רכה דרך הרשת עבור פיג'ו 2008 החדש בלבד, בהמשך יצטרפו שאר דגמי פיג'ו בישראל.

פיג'ו 2008 2020 החדש בישראל - החל מ-128,000 שקלים
צילום: יצרן