איגוד יבואני הרכב פרסם את נתוני המסירות לחודש פברואר, מהם ניכר כי משבר הקורונה הגיע גם לשוק הרכב הישראלי. במהלך חודש מרץ נמסרו 18,595 מכוניות חדשות, ירידה של כ-38% ביחס לחודש המקביל אשתדק (29,995). 

בסך הכל במהלך הרבעון הראשון נמסרו 85,168 מכוניות חדשות, ירידה של כ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתדק (92,118). את הירידה המתונה בכלל השוק ביחס לצניחה של חודש מרץ ניתן להסביר בכך שבחודשים ינואר-פברואר שוק הרכב הציג צמיחה של כ-6% ביחס לשנה שעברה.

יונדאי ממשיכה להוביל את שוק הרכב הישראלי עם 2,581 מסירות בחודש מרץ אך סופגת ירידה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתדק. אחריה נמצאת החודש טויוטה עם 2,091 מסירות (כ-50% פחות ממרץ 19) אך ירידה של 1% בלבד ביחס לרבעון הראשון של 2019. קיה שומרת על המקום השלישי בסך המסירות הכולל לרבעון הראשון (וכ-8% פחות ביחס לשנה שעברה), אך היא המוסרת השניה בגודלה בחודש מרץ עם 2,480 מסירות.

1632107
צילום: מערכת אוטו

המכוניות הנמכרות בישראל — רבעון 1
יונדאי איוניק היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל בסופו של הרבעון הראשון של 2020 עם 5,252 מסירות (15 יח‘ של הגרסה החשמלית). איוניק היא גם, כמובן, המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל בשלב זה של השנה. במקום השני נמצאת טויוטה קורולה עם 4,292 מסירות (מתוכן 3714 של הגרסה ההיברידית) ואת ה“פודיום“ סוגרת קיה פיקנטו עם 3,042 מסירות, מה שמדרג אותה גם כמיני הנמכרת בישראל.

בהמשך הרשימה ישנו קיה נירו, ששומר על ההובלה משנה שעברה בסגמנט הפנאי הקומפקטי עם 2,646 מסירות (21 יח‘ של גרסת הפלאג-אין) מתחילת השנה. במקום החמישי מתמקם מיצובישי אאוטלנדר עם 2,466 מסירות ואחריו נמצאת מכונית המיני שברולט ספארק עם 2,444 מסירות. יונדאי טוסון וקיה ספורטאז‘ תופסים את המקומות השביעי והשמיני עם 2,405 ו-2,232 מסירות בהתאמה.

1626670
צילום: אלי שאולי

במקום התשיעי (2,212 יח‘) נמצאת סקודה אוקטביה, למרות שמדובר במכונית וותיקה שמחליפתה כבר הוצגה בעולם. את העשיריה הפותחת חותמת יונדאי i20 עם 2,111 מסירות — נתון שהופך אותה למכונית הסופרמיני הנמכרת בישראל, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2020.   

יוקרה — ירידות גדולות לצד הישגים גדולים
בתחום היוקרה אודי ממשיכה להוביל, ואומנם הצמיחה שלה התמתנה ביחס לתחילת השנה — אך לאור המצב צמיחה של 21% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד זהו הישג מרשים. מרצדס נמצאת במקום השני בדירוג החודשי (178 מסירות) והכללי (1,325 מסירות, יריד של 1%) ובמקום השלישי הכללי נמצאת ב.מ.וו עם 780 מסירות (-21%) אך נתון מסירות נמוך בחודש מרץ (61 מסירות). וולוו ולקסוס סוגרת את החמישיה הפותחת בתחום היוקרה, כאשר מבין השתיים וולוו מציגה צמיחה נאה של 12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.    

קצת חדשות טובות
בין שלל הירידות שספגו המותגים עקב המשבר ניתן למצוא כמה נקודות אור. לצד טויוטה, גם סקודה ומיצובישי הצליחו לשמר את כוחן עם עם מספר מסירות כמעט זהה לתקופה המקבילה בשנה שעברה (205 מסירות במרץ).

מעבר לכך ראויים לציון מותגים שהציגו צמיחה משמעותית — סיאט עם צמיחה בשיעור של 63% ו-1,076 מסירות בחודש מרץ, MG עם צמיחה של 30% ו-132 מסירות במרץ (תודות ל-ZS החשמלי) שברולט עם צמיחה של 25% ו-409 מסירות בחודש מרץ, פולקסווגן עם צמיחה של 19% ו-414 מסירות במרץ ואיסוזו עם צמיחה של 25% ו-96 מסירות במרץ.   

גם בתחום היוקרה ישנם כמה מותגים שרושמים הישגים נאים. לצד וולוו ואודי שמציגות צמיחה נאה ניתן למנות את ג‘יפ שצמודה ללקסוס בנתון המסירות הכולל (529 יח‘, 131 יח‘ במרץ) ומציגה צמיחה של 21% ביחס לשנה שעברה. המותגים שמציגים את שיעור הצמיחה הגבוהה בתחום הם לנד רובר עם צמיחה של 119% ביחס לתקופה המקבילה (256 יח‘, מתוכן 119 יח‘ במרץ) ופורשה שצמחה ב-200% ומסרה 72 מכוניות עד כה (20 במרץ).

1628376
צילום: אלי שאולי
1628597
צילום: פורשה