קבוצת רנו לא הזדרזה למנות מנכ"ל למותג הספורט הייחודי שלה, אלפין. למעשה, כמעט שנה וחצי חלפה מאז שמנכ"ל המותג, מיכאל ואן דר סאנדה, עבר לקבוצת יגואר-לנד רובר, ועד שפטריק מרינוף מונה כמנכ"ל בסוף 2019. למנכ"ל החדש של אלפין היסטוריה מקצועית מרתקת במסגרת דיימלר-מרצדס, אליה הצטרף ב-1998. מרינוף עמד בראש המותג מייבאך ב-2006, ומ-2014 היה חבר הנהלה והאחראי למכירות בחטיבת AMG.

בדקות הפחות רשמיות של שיחת הטלפון שנערכה במקום המפגש שתוכנן לתערוכת ז'נבה, מרינוף מספר שכמעט נולד במושב האחורי של פורשה 911 שהייתה המכונית של אביו, ומספר שכל משפחתו קשורה לפורשה בדרך זו או אחרת. מנכ"ל אלפין מתעניין במכירות של מכוניות ספורט בשוק הישראלי, ודבר זה אינו מפתיע בהתחשב בכך שהיבואן, קרסו, בודק לעומק את האפשרות להביא את אלפין גם אלינו.  

צילום: אלפין

יוקרה במהדורות מוגבלות
"במה שהייתה אמורה להיות תערוכת ז'נבה, עשינו צעד נוסף לכיוון יוקרתי יותר עם שתי מהדורות מוגבלות – GT המוגבלת ל-400 יחידות, ומתמקדת בסגנון חיים ובעידון; זו של 'הצבעים ההיסטוריים'. A110 היא מכונית ספורט מאוד מיוחדת – מבצעת על המסלול אבל נוחה לשימוש יומיומי, וניתן למשוך אותה לשני הכיוונים, של סגנון חיים ושל ספורט קיצוני. הצעד הבא שלנו הוא 'אטליה אלפין', וזו תכנית להתאמה אישית של המכונית, ויהיו 29 צבעים הקשורים להיסטוריה שלנו, כל אחד יוצע ב-100 יחידות וניתן לשלב בו ארבעה צבעים לקאליפר ושלושה צבעים לחישוקים. זו הייתה דרישה של הלקוחות אליהם אנחנו מאוד קרובים, ומדובר באנשים מיוחדים שמחפשים משהו לא רגיל. אם הם היו רוצים ללכת בדרך הרגילה, הם היו בוחרים במשהו גרמני. אנחנו נמשיך בדרך זו כדי שאלפין תהיה המכונית עם מרב ההתאמה האישית. 

"הצגנו גם תרגיל בעיצוב, ואת התוצאה שלו אנו מכנים 'ספורט קרוס'. כשהגעתי לאלפין ראיתי מכונית שהייתה מונחת במחלקת העיצוב; היא כבר הייתה 'מכונית', אבל לא זו שאתה רואה. זה היה משהו שזרוק בפינה, דבר שהחבר'ה מהעיצוב השתעשעו בו. המעצבים שלנו מאוד יצירתיים, ואני אמרתי להם: 'בואו נעשה זאת', כאשר הקו המנחה היה לעשות אותה רחבה וגבוהה יותר. זו לא המכונית הבאה שלנו, אבל היא תעזור לנו להגדיר את הגבולות של אלפין ואת האפשרויות של הגדלת המבחר". 

צילום: אלפין

מה שמביא לשאלה המתבקשת: האם ניתן לחשוב על רכב פנאי של אלפין? 
"אין סוג רכב או מרכב הנמצא מחוץ לדיון. אנחנו עובדים על מספר אפשרויות – וכן, SUV הוא אחת מהן, אבל זו אינה האפשרות היחידה. השאלה תמיד היא: 'האם זה מתאים ל-DNA שלנו?'. אם היית שואל פעם את אנשי פורשה, עובדים או חובבים, על רכבי פנאי הם בוודאי היו מהססים. אבל צריך לזכור שה-S ב-SUV היא האות התחילית של Sport – כלומר: זה סוג רכב שיש בו מרכיב ספורטיבי, והוא פונה לאנשים שמחפשים משהו שונה. אבל יש עוד קלפים בחפיסה, ואנחנו נבחר במה שמתאים לאלפין" 

מול מי אתה רואה את אלפין מתמודדת? 
"בעולם הרכב פועלים מספר יצרנים גרמניים מפורסמים, ואנו מנסים להיות יחידים עם מגע צרפתי ייחודי. העיתונות משווה את המכונית שלנו ל-718, אבל כאשר נוהגים בשתיהן רואים שהן נפלאות אבל מאוד שונות. ה-A110 מאוד קלה ומאפשרת הרבה משחק, כמו יצור חי. עם פורשה יש לך מיטב התפיסה ההנדסית הגרמנית, המכוניות שלה קרובות לשלמות – ושלמות זה לא דבר שאנחנו מחפשים. אלפין פונה לילד שבנו ואומרת 'אל תהיה כל כך רציני' – ועדיין, נתוני הזיהום שלנו מאוד נמוכים. A110 היא מכונית מהנה, הנותנת ביטוי לאחת המגמות העכשוויות בתעשייה: 'לא להשתמש ביותר מדי משאבים'. יש אנשים שקצת משתעממים מפורשה, ורוצים לראות משהו כחול בין כל המכוניות הכסופות האלה". 

צילום: אלפין