הכנס השנתי של אקומושן, הקהילה לחבורה חכמה – מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, המנהלת לתחבורה חכמה (במשרד ראש הממשלה) ומשרד הכלכלה – נפתח אתמול (יום שני) בפעם השמינית. הפעם מבוסס הכנס, בגלל המגבלות שיצר נגיף הקורונה, על פלטפורמה דיגיטלית, זאת לאחר שהמארגנים החליטו שלא לדחות אותו. "זה היה אמור להיות הכנס הגדול ביותר שלנו" אמרה בפתיחה אורלי דהאן, מנכ"ל אקומושן.

פעילויות, חדשנות
עם פתיחת הכנס הודיעו מספר חברות על הקמת מרכזי חדשנות ופעילות בתחומים של מערכות אוטומוטיביות מתקדמות. 

חברת CVET (ר"ת China Euro Vehicle Technology) השבדית, המהווה חלק מקבוצת ג'ילי הסינית – הבעלים של וולוו, פולסטאר, לוטוס, פרוטון, לינקס אנד קו ועוד – והאחראית בה לפיתוח טכנולוגיות עתידיות, הודיעה על הקמת מרכז חדשנות בישראל. 

אקומושן 2020 – מרכזי חדשנות, מערכות חכמות
צילום: אסף קליגר

חברת נתיבי ישראל הודיעה על הקמת חטיבת חדשנות, אשר תשקיע 10 מיליון שקל בשנה לסיוע ביצירת פתרונות תחבורה חכמים. החטיבה החדשה תתמקד בהטמעת טכנולוגיות מתקדמות לניהול תנועה, היערכות לקליטת כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, ותשקיע בתוכניות מחקר נרחבות.

שלושת האתגרים הראשונים שהחברה העמידה בפניה היו: א. אופטימיזציה של תנועת משאיות; ב. אחזקה מונעת לגשרים; ג. ניתוח תביעות משפטיות בתחום התחבורה באמצעות בינה מלאכותית. חמש ההצעות הראשונות זכו במענקים בהיקף כולל של חצי מיליון שקלים. 

באירוע שפתח את כנס אקומושן השתתפו גם נציגים מחברת פורשה הגרמנית וטקטייל הישראלית, עמה משתפת יצרנית מכונית הספורט פעולה. טקטייל מתמחה בפיתוח מערך היכול לקרוא את פני הכביש ונועד לשפר את תגובת המערכות ברכב. מערך זה יתאים הן למכוניות ספורט, הן למכוניות רגילות, וישולב בהמשך גם בכלים אוטונומיים. 

בנוסף נשאו דברים נציגי איזי-מיילס מבית EMEA וקאמינו שמתכננים לבחון בארץ שאטל חשמלי אוטונומי ולהפעילו עוד השנה.