דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל – יבואנית יונדאי, מיצובישי, מרצדס – הביע אופטימיות לגבי התאוששות שוק הרכב הישראלי עם תום משבר הקורונה. בשיחה שערכנו אתו עם השקת יונדאי וניו, ציין פיאמנטה כי מבין המתעניינים ברכב חדש ביונדאי, חלקם היחסי של הרוכשים גבוה מאוד. המצב לטעמו אפילו טוב מדי, ובכל מקרה הוא מקווה שמגמה זו תימשך. 

"לאור החזרה לשגרה הערכנו שהפגיעה בשוק הרכב תהיה בהיקף של כ-25%-30% מהמכירות, זאת בשעה שבאיגוד יבואני הרכב סבורים שהפגיעה תהיה גדולה יותר. אני מעריך שנראה ירידה להיקף מכירות של 200,000 כלי רכב בשנה, לעומת 240,000 בשנה שעברה. אנחנו מצדנו ננסה להגדיל את הנתח שלנו... נראה שכולם יהיו מאוד תחרותיים. 

"היקף המכירות בשוק הרכב הישראלי ירד, והשאלה היא כמה אנחנו ניקח ממנו... השוק ירד במקצת, אבל זה לא אסון. לא נגיע ל-40,000 מכירות בשנה, אבל המטרה שלנו היא להגיע קרוב ככל שאפשר לנתון הזה".

ביונדאי מביעים אופטימיות, מתכוננים לסונטה חדשה
צילום: אלי שאולי

ביחס לווניו, דוידי סבור שניתן למכור כ-3000 כלים מדגם זה בשנה מלאה, והוא מקווה כי עד סוף שנה זו יימכרו בין 1000 ל-1500 מכוניות.  

כלים חדשים בדרך
יונדאי ישראל, שכבר הציגה השנה את i10 ואת וניו החדשים, כמו-גם גרסה היברידית לקונה, לא סיימה את רשימת ההשקות שלה ל-2020. כבר בחודשים הקרובים היא אמורה להשיק את יונדאי פליסייד (Palisade), רכב פנאי גדול (E-SUV) עם שבעה או שמונה מקומות. 

לפלסייד בסיס גלגלים של 290 ס"מ ואורכו של 498 ס"מ, והוא רכב הפנאי הגדול ביותר של יונדאי. בארצות הברית הוא מתחרה מול פורד אקספלורר ושברולט טראוורס, ואלה יהיו מתחריו גם כאן. נראה שהכוונה היא לייבא אותו עם מנוע דיזל בנפח 2.2 ליטר המייצר 193 כ"ס. זה יהיה הרכב הגדול והיקר במבחר של יונדאי ישראל. 

ביונדאי מביעים אופטימיות, מתכוננים לסונטה חדשה
צילום: יונדאי

ביונדאי מקווים כי במהלך השנה יגיע לכאן גם הדור השמיני והחדש של יונדאי סונטה, שהוצג בתערוכת ניו יורק 2019. המכונית תגיע מקוריאה, והכוונה היא להביאה בגרסה היברידית עם מנוע 2.0 ליטר שמייצר 192 כ"ס. זהו מנוע חדש, הוא ישודך לתיבת אוטומטית עם 6 הילוכים, ונתון ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.3 שניות. ביונדאי ישראל עמלו קשות ביחד עם היצרן כדי שניתן יהיה למקם גרסה זו בקבוצה 2 בדירוג הירוק, ומחירה לכן אמור להיות מושך. 

במהלך החודשים הקרובים אמורה להגיע לכאן הגרסה המחודשת של יונדאי i30 אשר נחשפה לאחרונה. יונדאי i20 החדשה, שאף היא נחשפה לפני שבועות ספורים, תגיע לארץ רק בתחילת 2021, וגם פרק זמן זה אינו מובטח. עוד מכונית שעשויה להצטרף להיצע המקומי של יונדאי היא קונה חשמלית, והדבר תלוי ביכולתו של היצרן להתגבר על בעיות אספקה בדגם זה. 

ביונדאי מביעים אופטימיות, מתכוננים לסונטה חדשה
צילום: יונדאי

ביונדאי ישראל מתכננים להתחיל בשיווק דגמי ג'נסיס – חטיבת היוקרה של היצרן הקוריאני – והכוונה היא לעשות זאת בנפרד מדגמי יונדאי הרגילים. היבואן שאף לייבא את דגמי ג'נסיס עוד השנה, אך כעת נראה כי המהלך יידחה ל-2021. 

ביונדאי מביעים אופטימיות, מתכוננים לסונטה חדשה
צילום: מערכת אוטו

מחירים חדשים 
במקביל, הודיע ניר גרוסמן, ראש חטיבת יונדאי בכלמוביל, על הוזלה משמעותית לסופרמיני i20, ומדובר ברמת גימור הדומה לזו שזכתה במכרז של כוחות הביטחון. אותה i20 מוצעת ברמת הגימור 'אינטנס' במחיר של 88,000 שקלים במקום 96,000 שקלים. 

בשלב זה מדובר במבצע מכירות ל-250 המכוניות הראשונות, וייתכן וכמות זו תוגדל בהמשך. המחיר תחרותי ביחס לדגמי סופרמיני, והמפרט הבסיסי ללא שינוי: מנוע 1.0 ליטר, 100 כ"ס ותיבה דו-מצמדית 7 הילוכים. עם זאת, ברמת גימור זו המכונית אינה כוללת חישוקים קלים, ובעיקר חסרה את מערכות הבטיחות המקוריות שיש ברמות הגימור הבכירות.