אנדי פאלמר, המנכ"ל המאוד מוערך ומתוקשר של אסטון מרטין, יעזוב את תפקידו בימים הקרובים, לאחר שינויים בבעלות על חברת הרכב הבריטית והמאוד אקסקלוסיבית. מנכ"ל חטיבת AMG במרצדס, טוביאס מוארס (Tobias Moers), ימונה כמנכ"ל אסטון מרטין, וייכנס לתפקידו בראשון לאוגוסט השנה, כך נמסר היום (שלישי) על-ידי החברה. מוארס, שמונה לתפקידו ב-AMG ב-2013, הוביל את חטיבת הביצועים של מרצדס להצלחה גדולה ביותר. 

הטלטלה באסטון מרטין
אסטון מרטין, שהגיעה למשבר חמור ביותר בתחילת השנה, זכתה במרץ להזרמת מזומנים משמעותית ביותר בסך של 663 מיליון דולר, כנגד רכישת מניות על-ידי קבוצת משקיעים שבראשה עומד המיליארדר הקנדי לורנס סטרול. 

סטרול, שקבוצת המשקיעים בראשותו היא גם הבעלים של קבוצת הפורמולה 1 רייסינג פוינט, הבטיח להחזיר את אסטון מרטין כיצרן למסלולי הפורמולה 1 – למעשה, למתג מחדש את רייסינג פוינט – לשים דגש על מכוניות הנעה מרכזית ויקטין כנראה את ההשקעות בתחום החשמלי. עם המיתוג מחדש של רייסינג פוינט צפוי הקשר של אסטון מרטין עם רד בול על המסלול להיפסק, אך שתיהן ימשיכו בפיתוח הפרויקט המשותף ואלקירי.

אנדי פאלמר עוזב את אסטון מרטין
צילום: אסטון מרטין

סטרול מונה לאחרונה ליו"ר אסטון מרטין, מעל למנכ"ל אנדי פאלמר. קשריו עם טוטו וולף, המכהן כמנהל קבוצת מרצדס בפורמולה 1, הביאו לכך שוולף, עם קבוצת משקיעים נוספת, רכש אף הוא מניות של אסטון. כל אלה גררו שמועות על כך שוולף ימונה לראשות אסטון מרטין.

מינויו של מוארס אמור לחזק את הקשר הקיים בין מרצדס, שיש לה 5% באסטון, עם היצרן הבריטי. עד כה סיפקה מרצדס לאסטון מרטין מנועי V8 ופלטפורמה אלקטרונית לדגמי החברה החדשים. 

המנכ"ל שהצליח. כמעט
פאלמר, שהגיע לחברה ב-2014, הוא אחד האנשים המוערכים בתעשיית הרכב, והוא האיש שהביא לתחייה מחדש של אסטון מרטין. תחת ניהולו שינתה החברה את היקף ההיצע שלה והגדילה מאוד את מספר הדגמים והגרסאות. כך, הוצג לאחרונה רכב פנאי ראשון של אסטון מרטין, DBX; דגמים עם מנוע מרכזי שיתחרו בפרארי (ואלקירי, ואלהלה); אבות טיפוס שנועדו להחיות את לגונדה ולעשותה מותג חשמלי.

אנדי פאלמר עוזב את אסטון מרטין
צילום: אסטון מרטין

פאלמר גם הרחיב את פריסת סוכנויות אסטון מרטין בעולם ואף הגיע להשקת המותג בישראל. פאלמר תמיד דאג להדגיש את חיבתו לישראל, והכיר היטב את השוק המקומי עוד מימיו כסגן-נשיא בכיר האחראי על תכנון בניסאן, בה נחשב למספר שניים בחברה. פאלמר האמין ש-DBX יביא את אסטון מרטין לרמת מכירות גבוהה בהרבה וישפר את הרווחיות, ולכן ציפה במיוחד להשקתו. מהפירות ייהנה כנראה המנכ"ל החדש.

אסטון מרטין. הסיפור שאינו נגמר
המותג הבריטי הכה-נחשב הוקם ב-1913, ובמהלך השנים עבר תהפוכות רבות, החליף קרוב לתריסר בעלויות, ייצר אייקונים מוטוריים מופלאים, דגמיו השתתפו במירוצים רבים לאורך עשרות שנים (כולל פורמולה 1), נודע באופן ייחודי גם כיצרן המכוניות של ג'ימס בונד, יצא לבורסה ב-2018, לאחר שהתרחב באופן משמעותי מאמצע העשור בהובלתו של אנדי פלמר, ובנוסף לדגמים "רגילים", יצר שפע גרסאות ייחודיות ומהדורות מוגבלות.

אנדי פאלמר עוזב את אסטון מרטין
צילום: אסטון מרטין