הדור הרביעי (שנת 2016) של קיה ריו, מכונית הסופרמיני של היצרנית הקוריאנית, עובר מתיחת פנים ראשונה. השיווק באירופה צפוי להתחיל בסוף הרבעון של השנה, ואלינו היא צפויה להגיע קצת יותר מאוחר.

כמקובל, העדכון כולל שינויים קלים לעיצוב החיצוני. הריו המחודשת מציגה חזית עדכנית הכוללת יחידות תאורה (לד מלא) ופגושים וסבכה חדשים ושינויים דומים לחלק האחורי. כמו כן יוצעו חישוקים חדשים בקוטר 16 אינץ‘ ושני צבעים חדשים למרכב — כחול ”ספורטיבי“ ואפור ”נצחי“.

סביבת הנהג עודכנה גם היא וכוללת כעת שימוש בחומרים חדשים, אפשרות לשילובי צבעים שונים בהתאמה אישית (בדיפונים, ריפוד מושבים ועוד) ומסך חדש וגדול יותר (8 אינץ‘) למערכת המולטימדיה. בלוח המחוונים ישנו מסך חדש ואיכותי יותר למחשב הדרך בגודל 4.2 אינץ‘.

קיה ריו 2020 הוצגה לאחר מתיחת פנים
צילום: קיה

יחידות הנעה
ריו המחודשת מוצעת עם מנועים חדשים לגמרי השייכים לסדרת המנועים החדשה של הקונצרן המכונה ’סמארט-סטרים‘ (Smartstream). 

בראש ההיצע תעמוד גרסה היברידית מתונה (MHEV) המשלבת בין במנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.0 ל‘ (3 ציל‘, הזרקה ישירה) לתיבה אוטומטית-רציפה. ליחידת הנעה זו מערכת חשמל 48V. היא תוצע בשני הספקים — 100 או 120 כ“ס — נתונים זהים למנוע ה-1.0 ל‘ המוכר שמשווק כיום בישראל. נתון המומנט המירבי גבוה יותר בגרסת ה-120 כ“ס ועומד על 20.3 קג“מ לעומת 17.5 קג“מ במנוע המוכר כיום. צריכת הדלק תציג שיפור של כ-10% ביחס לגרסאות המקבילות נטולות המערכת, כך קיה.

קיה ריו 2020 הוצגה לאחר מתיחת פנים
צילום: קיה

בנוסף, תוצע הריו עם מנועי ה‘סמארט-סטרים' החדשים בגרסאות ”רגילות“ — 1.2 ל‘ אטמוספרי המפיק 84 כ“ס ומשודך לתיבה ידנית או 1.0 ל‘ טורבו (3 ציל‘) המפיק 100 כ“ס ומשודך לתיבה ידנית חדשה (6 היל‘ במקום 5 בעבר) או הרובוטית דו-מצמדית המוכרת (7 היל‘). נתוני הביצועים לא פורסמו.

בטיחות
קיה ריו המחודשת תוצע עם מגוון רחב מבעבר של מערכות בטיחות. הרשימה כוללת מערכת בלימה אוטונומית הכוללת כעת גם זיהוי רוכבי אופניים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מת, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תחילת נסיעה של הרכב מלפנים, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

קיה ריו 2020 הוצגה לאחר מתיחת פנים
צילום: קיה