טויוטה הכריזה היום (חמישי) על דגם חדש לטנדר טויוטה היילקס, חמש שנים לאחר הצגתו של הדור השמיני. היילקס, כמו קורולה ולנד קרוזר לסוגיו, הוא מהדגמים שעשו את טויוטה; ותיק מאוד (1968), אמין, קשיח, ובעל מעמד של סלב, לאחר הופעות רבות במהדורות החדשות בכל רחבי הגלובוס ובכמה תוכניות דוקומנטריות.

הדגם החדש שומר על המידות של הדגם הפורש בכל התחומים, ובהודעה לא נמסרה כל התייחסות למערכות בטיחות מתקדמות מעבר למה שיש בדגם הנוכחי. 

עיצוב ומיצוב 
להיילקס הנכנס חזית כל-חדשה, עם שבכה במבנה "תלת-ממדי" מודגש להופעה אגרסיבית ונוכחות בולטת. יחידות תאורה לד חדשות מלפנים ומאחור, פגושים וחישוקי "18 חדשים משלימים את עיקר השינויים בעיצוב החיצוני. טויוטה הוסיפה עוד מספר צבעים לבחירה: 'אדום רגשני', כחול כהה, 'ברונזה חמצני מתכתי'.  

טויוטה היילקס 2021 חדש – עיצוב, מנוע, רמת גימור ייחודית
צילום: טויוטה

טויוטה מציינת כי הטנדר החדש אמור להיות נוח יותר בכביש וגם בשטח, ויוצרת רמת גימור ייחודית הנקראת 'אינוינסיבל' (Invincible; בלתי מנוצל, שאין לנצחו) המפנה אותו לשוק של לקוחות רכבי פנאי באירופה, וזו מוצעת בגרסאות תא-נהג מוארך ותא-נהג כפול. רמת גימור זו מאופיינת בירוק מט ובכיתובInvincible  ענק מאחור (ויש גם בצדדים), ושימוש נרחב בפריטי עיצוב שחורים – החל במגן שלפי השבכה, עבור במגינים הסופר-מגודלים ומפגיני נוכחות בבתי הגלגלים, דרך הקשת האינטגרלית בארגז ועד לפגוש האחורי המעוצב באופן בולט.

בפנים הרכב מולטימדיה חדשה עם צג "8, שיקוף סלולרי מלא (אפל קארפלי/אנדרואיד אוטו) ומהירות תגובה טובה יותר מקודמתה. בנוסף לשליטה דרך הצג, תפעול המערכות נעשה גם דרך לחצנים. באבזור המועשר מפתח חכם, מערכת ניווט, בקרת אקלים, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מערכת שמע של JBL עם מגבר 800 וואט ו-8 ערוצים.  

טויוטה היילקס 2021 חדש – עיצוב, מנוע, רמת גימור ייחודית
צילום: טויוטה

רמת הגימור 'אינוינסיבל' מביאה עימה פריטים ייחודיים גם בפנים, כולל תצוגה ייעודית, תאורת אווירה, ריפוד עור ועוד. 

מנוע חדש, שיפורי מתלים
השינוי המשמעותי ביותר הוא הצגתו של מנוע דיזל 2.8 ליטר 4 צילינדרים חדש, וזה מייצר 204 כ"ס ו-51 קג"מ. בהשוואה למנוע 2.4 ליטר, נתוני התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש טובים משמעותית – 10 שניות מול 12.8 שניות. מנוע זה ישווק בגרסת תא-נהג מוארך או כפול, וניתן לשדך לו תיבה ידנית או אוטומטית, בכל אחת 6 הילוכים, והוא ישרת רק את גרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק של מנוע זה היא 12.8 ק"מ/ל', ופליטת CO2 היא 204 גרם/ק"מ.

טויוטה היילקס 2021 חדש – עיצוב, מנוע, רמת גימור ייחודית
צילום: טויוטה

טויוטה, כאמור פונה גם לקהל המתעניין ברכבי פנאי, ומכריזה כי הדגם החדש שופר הן בנוחות הנסיעה, כולל זו בשטח, והן ביכולת הדינמית שלו, ועם זאת שימר את היכולות שלו בשטח. בולמי הזעזועים מלפנים ומאחור כוילו מחדש, מבנה מתלה העלים שופר, התותבים (בושינגים) הוחלפו ליצירת נסיעה מעודנת יותר כמו-גם להפחתת ההשפעה השלילית במפגש עם בורות או שינויי גובה. גם מערכת ההגה שופרה, לתגובות ולדיוק טובים יותר.

עוד בחידושים: מערכת אלקטרונית המחקה דיפרנציאל מוגבל החלקה בגרסאות ההנעה האחורית; הורדה של סל"ד המנוע בסרק מ-850 ל-680; שיפור תגובת המצערת לשליטה משופרת בהאצה; מערכת ESP מעודכנת.

טויוטה היילקס 2021 חדש – עיצוב, מנוע, רמת גימור ייחודית
צילום: טויוטה

מכירות הדגם החדש יחלו במזרח אירופה בחודש הבא, ובחודש אוקטובר במערב אירופה. היילקס החדש יגיע לישראל בסוף 2020 או בתחילת 2021.

טויוטה היילקס 2021 חדש – עיצוב, מנוע, רמת גימור ייחודית
צילום: טויוטה