פולקסווגן ארטאון (Arteon), משפחתית קופה מהודרת שניצבת בראש היצע הדגמים של פולקסווגן, עוברת רענון של אמצע החיים. שלוש שנים אחרי שהוצגה, הארטאון מוסיפה גרסת מרכב שנייה (סטיישן או "שוטינג ברייק") וגרסאות הנעה חדשות - כלאיים נטענת משקע ו-R ספורטיבית.

המשפחתית הגדולה לא שווקה עד היום בישראל. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר בתגובה לפניית אוטו כי החלטה לגבי שיווקה לאחר העדכון "נמצאת בבחינה".

במסגרת מתיחת הפנים, הארטאון מאמצת עדכון קל למדי לעיצוב החיצוני. את השינוי הדרמטי היצרנית שמרה להוספת גרסת המרכב החדשה, מעין סטיישן קופה או "שוטינג ברייק" (Shooting Brake). לזו תא מטען מוגדל ביחס לליפטבק - עד 1,632 ליטר עם ספסל אחורי מקופל לעומת 1,557, אך כאשר הספסל ניצב הנפח כמעט זהה בגלל שיטת המדידה עד גובה משענות הראש (565 לעומת 563 בליפטבק). בכל מקרה מדובר בנפח קטן משמעותית מפאסאט סטיישן, שמבוססת על אותה פלטפורמה ומציעה נפח של 650 ליטר.

פולקסווגן ארטאון מחודשת - בדרך לישראל?
צילום: פולקסווגן

שתי גרסאות המרכב של הארטאון יציעו מנועים חדשים. בצד אחד חוסכים בדלק וזיהום יוכלו לצייד את המכונית ביחידת הכוח של הפאסאט GTE: זו משלבת מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין עם 150 כ"ס ומנוע חשמלי עם 115 כ"ס, שיחד עם מצברי 13 קילוואט-שעה יכול להניע את הארטאון לבדו למרחק של עד כ-55 ק"מ בין טעינות ומהירות של עד 140 קמ"ש.

פולקסווגן ארטאון מחודשת - בדרך לישראל?
צילום: פולקסווגן

מהצד השני הוצגה גרסת R ספורטיבית, שמציעה מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 320 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה.

פולקסווגן ארטאון מחודשת - בדרך לישראל?
צילום: פולקסווגן

מלבד זאת, הארטאון זכתה גם לעדכון טכנולוגי: בקרת השיוט האדפטיבית תאפשר נהיגה אוטונומית כמעט עם שמירת מהירות, התאמתה לתנאי דרך (אזורים מוגבלים, עיקולים, צמתים וכדומה) ושמירת הרכב במרכז הנתיב. כן יוצעו חיבור אלחוטי לטלפון חכם (קארפליי ואנדרואיד אוטו), מתגי מגע למערכת האוורור, מערכת שמע מבית הרמן/קרדון ו-30 גוונים לבחירה לתאורת האווירה.

פולקסווגן ארטאון מחודשת - בדרך לישראל?
צילום: פולקסווגן

נכון לעתה אין תוכניות לשיווק הארטאון בישראל, וגם אם זה יקרה הסיכוי לראות כאן גם את גרסת הסטיישן קלושים. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כאמור כי הנושא נמצא בבחינה.