זה לא סוד שבשנים האחרונות הספורט המוטורי בישראל תופס תאוצה. במקביל למסלולי מירוצים, תחרויות רשמיות וליגות חדשות, קיימות יותר אפשרויות להכניס את הדור הצעיר לספורט הזה. 

תפסנו לשיחה את בר פרץ – בעלים של MX ACADEMY, בית ספר למוטורקרוס בכל רחבי הארץ צפון עד הדרום

למי פתוחה הרכיבה?
בית הספר פתוח לילדים ולילדות מגיל 6 ומעלה אך גם בוגרים יכולים להגיע לרכב, למעשה היה לנו רוכב בגיל 70 לפני שבוע. חלק מהילדים גם מתחרים באליפות ישראל למוטוקרוס שנערכת במכון  וינגייט .המדריכים המוסמכים, כולם באים מעולם המירוצים ומתחרים באינדרו או במוטורקרוס.

מה הערך המוסף של רכיבה בגיל צעיר?
הילדים מקבלים ערך אדיר. קודם כל שיתוף פעולה – הם לומדים לעבוד בקבוצה, ואנחנו מעודדים את זה. הם לומדים להתמודד עם כשלונות. אם הם נכשלים הם מתרגלים עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. הם לומדים התמדה. לקשב וריכוז זה עושה פלאים. תחשוב שילד צריך תוך כדאי סיבוב לעבוד נכון עם הרגל, עם ההילוכים של האופנוע, עם חלוקת המשקל, הוא ממש חייב למקד את המחשבה שלו. יש מגוון רחב של ילדים שבאים אלינו. ילדים שבמסגרות אחרות היו מתקשים בכל מה שנוגע לקשב וריכוז, נרגעים פה ומשתנים, זאת לפחות התגובה שאני מקבל מההורים. גם לביטחון שלהם זה תורם – הם מתחילים לדבר יותר, ללכת בהליכה יותר זקופה. הערך המוסף הוא הרבה יותר גדול מללמוד לרכב על אופנוע. זה ספורט קשה, שמפעיל את כל השרירים בגוף.


באופן אישי – האופנוע ליווה אוי תמיד, בגיל 5 נחשפתי בהולנד לאופנוע לילדים , ולא הייתי מוכן בשום אופן לעזוב את המקום עד שאמא שלי תקנה לי את האופנוע. בסופו של דבר קיבלתי את האופנוע. אותי זה מאוד הרגיע בחיים והאמת זה שינה לי את החיים.

בקייטנה שאנחנו עושים בקיץ – אחד התכנים הוא תחזוקת האופנוע. זה כלי חינוכי אדיר, כי זה כל כך חשוב לטפל באופן שוטף באופנוע. 

איך מגיעים אליך ילדים?
דרך האינסטגרם או האתר שלי, בתחילת הדרך ההורים שמכירים את התחום דחפו אבל בזמן האחרון המודעות לספורט הזה גדלה והרבה אנשים גילו את היתרונות והערך המוסף שמעבר לרכיבה והבינו שזה כלי חינוכי לכל דבר,

שבוע הבא לדוגמה – מגיעים לפה ילדים שצ'ופרו מהבית ספר ואני הולך להעביר להם הדרכה.



זה לא ספורט זול
לא, העלות של התחום היא גבוהה. גם אם אני בעצמי רוצה ללכת לרכב עם האופנוע שלי, העלות שלי היא באיזור 500 ₪ שכוללת את התחזוקה והרבה מסביב. אני רוכב בעצמי, ולכן קניתי את כל הציוד מלא לילדים. העלות היא 350 לשעה ו-250 לחצי שעה, כך שזה יוצא הרבה פחות מלקיים את האימונים האלה באופן עצמאי, וגם לא כולל את ההתחייבות בקניית אופנוע ותחזוקה.

איך אתה רואה את העתיד של העולם הזה?
הענף הזה מאוד מתפתח. אני מאמין שבסוף יהיו פה הרבה מסלולים בארץ וזה יכנס גם לתוכניות לימוד רשמיות של בית ספר. צעירים אלופים כמו סוף סלע ואייל עפרוני שזוכים בתחרויות בחול ומייצגים את ישראל, יכולים לתרום גם הם לפופולריות של התחום בארץ.

איך ניתן ליצור איתך קשר?
בעמוד האינסטגרם שלי או באתר האינטרנט.