תחת הכותרת "המזראטי המחושמלת הראשונה" הציג מותג היוקרה האיטלקי גרסה היברידית למכונית הסלון מזראטי גיבלי. גרסה זו כוללת מערך היברידי מתון (48 וולט), כזה המסייע למערכות ברכב אך אינו מאפשר לרכב לנוע בכוח החשמלי. זה צעד לא גדול ביחס למקובל היום, אבל לפי אנשי מזראטי הוא מסמן את תחילתו של מסע גדול עבור המותג לעבר הנעה מחושמלת ממש.  

"בחרנו במערך היברידי מתון כי אנחנו מאמינים שזה הדבר הטוב למזראטי מבחינת ביצועים, משקל וחלוקת המאסה ברכב. חשבנו על מערך היברידי-נטען, אבל זה מביא עימו תוספת משקל גדולה, דבר שיפגע בהנאה מהנהיגה במזראטי. ברור שיש בהיברידי-נטען יתרונות, אבל זה לא הפתרון הנכון למזראטי", כך הסביר במסיבת עיתונאים וירטואלית, פרנצ'סקו טונון, האחראי על תכנון המוצרים, את הסיבה לבחירתה של מזראטי בגרסה היברידית מתונה כצעד חשמלי ראשון עבורה, "מערך זה נועד לא רק כדי להשיג חיסכון, אלא גם כדי לשפר את זריזות הרכב ולהעניק הנאה בנהיגה. יש לגרסה זו סאונד של מזראטי בלי הגברה אלקטרונית ובזכות עבודה על מערכת הפליטה". 

מזראטי גיבלי מתחשמלת, בעדינות
צילום: מזראטי

מערכים ונתונים
עד כה שווקה גיבלי עם מנועי טורבו 3.0 ליטר V6, בבנזין ובדיזל. הגרסה החדשה מבוססת על מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים המשרת את אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו, ובו שולב אותו מערך היברידי מתון, המוסיף מגדש-על חשמלי ואמור לסדר תפעול חלק ונעים יותר של מערכת הדימום/התנעה. גרסה זו שוקלת 80 ק"ג פחות מאשר גרסת הדיזל. 

המנוע מייצר 330 כ"ס ו-45.9 קג"מ ב-1500 סל"ד, לתיבה האוטומטית של ZF 8 הילוכים, ההנעה אחורית – וכל אלה מסדרים לגיבלי האצה של 5.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 255 קמ"ש. חטיבת כוח זו תגיע גם לדגמים חדשים שמזראטי תחשוף וגם לדגמים קיימים. "חשמל מביא דרך חדשה לייצר מהירות וצליל, ואנחנו מנסים לקבל את 'מזראטי של העידן החשמלי'. גראנטוריסמו וגראנקבריו הבאות יהיו ראשונות להציג את הדרך החשמלית הזו", ציין טונון. 

מזראטי גיבלי מתחשמלת, בעדינות
צילום: מזראטי

מעבר לכך, עברה גיבלי מתיחת פנים וזו כוללת שבכה ויחידות תאורה אחוריות חדשות, מולטימדיה חדשה עם צג גדול יותר ("10.1 במקום "8.4) ומחוונים עדכניים יותר, ולמפרט נוספו מספר גוונים, הן למרכב, והן בתא הנוסעים.גרסה החדשה צפויה להגיע לארץ בסוף השנה הנוכחית.  

לפי אנשי מזראטי הדגם הראשון שיעטה את הסמל המחודש של היצרן יהיה MC20, מכונית הספורט הכל-חדשה שתוצג בסוף השנה הנוכחית.

מזראטי גיבלי מתחשמלת, בעדינות
צילום: מזראטי