לאחר שנתיים רצופות של הפסדי ענק, וצפי להפסד תפעולי של 1.33 מיליארד דולר ב-2021, הציגה מיצובישי תוכנית התייעלות במטרה להציל את המותג. התוכנית הייתה אמורה לצאת לפועל בשנים הקרובות כחלק מתהליך התייעלות של קונצרן רנו-ניסאן שמיצובישי בבעלותו, אך היא הואצה בעקבות משבר הקורונה. 

בשלב הראשון תבצע החברה קיצוצים ופיטורים נרחבים, תסגור פסי ייצור ותימנע מחלוקת דיבידנדים למשקיעים בטווח הקרוב. בהמשך צפויה היצרנית לסגת מהשוק האירופאי, לצמצם דגמים בשוק האמריקאי ולהתמקד בשווקים רווחיים עבורה - בעיקר דרום-מזרח אסיה ואוסטרליה. כל הדגמים המשווקים כרגע באירופה ימשיכו להימכר עד תום מחזור חייהם, ולא יוצגו להם מחליפים ביבשת. חברת ׳כלמוביל׳, יבואנית המותג לישראל, מיהרה להודיע כי כרגע אין שינוי בדגמים המשווקים בישראל (אשר כולם בתקינה אירופאית) וכי החל מ-2021 ישווקו בארץ דגמים בתקינה אמריקאית - כפי שעושות יבואניות ניסאן וסובארו זה מכבר. 

העתיד על פי מיצובישי
צילום: רונן טופלברג

בין הדגמים שייצורם יופסק בשנים הקרובות ללא מחליף נמצאים הפאג׳רו וה-ASX, בעוד מיצובישי אאוטלנדר יוחלף בדור חדש בשנה הבאה כאשר מיצובישי אקליפס קרוס יזכה למתיחת פנים בסוף 2020, וייוצר לראשונה גם בגרסת PHEV היברידית-נטענת. הספייס סטאר והאטראז׳, אשר משווקות בארה״ב תחת השם מיראז׳, יזכו למתיחת פנים ששיווקה יחל באמריקה ברבעון הראשון של 2021. הטרייטון החדש יוצג בשנת 2022 ושנה לאחר מכן תשיק החברה דורות חדשים לפאג׳רו-ספורט ולאקספנדר (מיניוואן המשווק בעיקר באסיה) ותציג שני קרוסאוברים חדשים. 

העתיד על פי מיצובישי
צילום: יואל פלרמן