במיטב מסורת עולם הרכב של עידן האינטרנט, קיה חושפת עוד טפח מהמיניוואן החדש שלה - קיה קרניבל - לאחר שלל טיזרים וחלקי מידע שהחברה פרסמה בשנה האחרונה. בדרך כלל אנחנו משתדלים לא לשתף פעולה עם התופעה הזו ולא מפרסמים ידיעה חדשותית על כל תעלול יח״צ של היצרנים - אך הפעם מדובר כבר בחשיפה כמעט מלאה: קיה פרסמה מפרט, תמונות והחלה לקבל הזמנות בשוק הביתי. 

העיצוב החיצוני קורץ יותר לתחום הפנאי הפופולרי וזונח את המראה המיניוואני, אף שעדיין מדובר במוביל נוסעים ללא יומרות שטח. הקווים מודרניים ומושכים בהרבה מבעבר - מכסה מנוע ארוך ושטוח יחסית, גריל עצום וקורה C מסיבית מאזכרים קצת את פורד אקספלורר הקשוח, ותוספות כמו דמוי-מגיני גחון, גגון אינטגרלי ובתי גלגלים תפוחים מחזקים את אשליית ה-SUV. הקרניבל מבוסס על פלטפורמת הסורנטו החדש והוא ארוך, רחב ובעל בסיס גלגלים גדול מקודמו, וכמו בעבר יוצע בגרסאות שבעה, שמונה, תשעה או אחד עשר מושבים - בהתאם לשוק היעד. 

קיה קרניבל 2021: יותר, מהכל
צילום: קיה

גם תא הנוסעים עבר ריוויזיה משמעותית, עם עיצוב מודרני בהרבה, אבזור נדיב והבטחה לאיכות גבוהה מזו של הדור היוצא. במרכז הקונסולה ניצב מסך 12.3 אינץ, שמתחבר בצורה כמעט חלקה ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל דומה. ברשימת האופציות תמצאו מושבים מחוממים ומקוררים מלפנים, מושבים עם מנגנון עיסוי בשורה השנייה, מקרר מובנה, תפעול קולי לשלל מערכות גם עבור הנוסעים מאחור, ופתיחה חשמלית לדלתות ההזזה ולדלת תא המטען באמצעות חיישן קרבה ללא צורך במגע. בצד הבטיחותי, תמצאו את שלל המערכות הפסיביות והאקטיביות של יונדאי-קיה, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת חצי-אוטונומית ברמה 2. 

קיה קרניבל 2021: יותר, מהכל
צילום: קיה

הקרניבל מוצע כרגע בשתי גרסאות מנועים, V6 בנפח 3.5 ליטרים המפיק 294 כ״ס ו-36.2 קג״מ, ומנוע טורבו-דיזל 2.2 ל׳ המייצר 202 כ״ס ומומנט חסון בן 45 קג״מ. 

מכירת הקרניבל החדש מתחילה בימים אלו בקוריאה, והצגה גלובלית צפויה במהלך חודש אוגוסט. שיווק בישראל אינו צפוי לפני 2021. 

קיה קרניבל 2021: יותר, מהכל
צילום: קיה