מותג יונדאי הכריז על תת-מותג חדש בשם "איוניק" – עד כה שם דגם – וזה יוקדש כולו לדגמים חשמליים. "איוניק ישנה את התבנית של התנסות הצרכן עם רכב חשמלי", כך וונהונג צ'ו, סגן נשיא יונדאי והאחראי על השיווק בעולם, "ועם דגש על אורח חיים מקושר, נציע שילוב של חשמול עם סגנון חיים ידידותי לסביבה".

יונדאי מציינת בהודעתה את מקורו של השם "איוניק" – הֶלְחֵם של המילים “ion” (אטום הנושא מטען חשמלי) ו-“unique” (ייחודי) – ואת העובדה שייצרה דגם כזה ב-2016; כזכור, איוניק היה דגם ראשון עם רצפה לכל שלושת סוגי ההנעה המחושמלת (היברידי; היברידי-נטען; חשמלי).

מהלך זה של יונדאי אינו ייחודי לה – החל ב-i של ב.מ.וו, ובהמשך לתתי המותג e-טרון (אודי), EQ (מרצדס), ID (פולקסווגן), פולסטאר (וולוו). מהלך כזה נועד למתג את המאמץ החשמלי של יצרנים רבים, לציין את ייחודיות הדגמים החשמליים והרצפה הייעודית שלהם, ולתת "מקום" לשפע הדגמים שיבואו.

איוניק – מדגם לתת-מותג חשמלי של יונדאי
צילום: יונדאי

לעניינים
יונדאי תציג שלושה דגמי איוניק חדשים בארבע השנים הקרובות, ואלה יתבססו על הרצפה E-GMP. רצפה זו תאפשר תכנון הממקסם את יתרונות הרכב החשמלי במרחב פנים. עיצוב הדגמים ישלב אלמנטים מהעבר, כמו-גם מרכיבי עיצוב ייחודיים, כמו נקודות פרמטריות, שישולבו בדגמי איוניק העתידיים. 

ראשון בהם איוניק 5, רכב פנאי בינוני (D-SUV) המבוסס על 'קונספט 45' – מחווה עיצובית לקונספט הראשון של יונדאי – שהוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2019, ויראה אור כבר ב-2021. 

ב-2022 תציג יונדאי את איוניק 6, רכב סדאן המבוסס על קונספט 'פרופסי' (Prophecy’', נבואה), שהוצג במרץ 2020. בשנת 2024 תציג יונדאי את איוניק 7, רכב פנאי גדול (E-SUV).

איוניק – מדגם לתת-מותג חשמלי של יונדאי
צילום: יונדאי

2025 וכבר עכשיו
קבוצת הרכב יונדאי, הכוללת את מותגי יונדאי וקיה, הכריזה כי מטרת הקבוצה היא למכור מיליון מכוניות חשמליות ב-2025, להוות 10% משוק הרכב החשמלי ובכך להיות מוביל עולמי בתחום זה. לפי יונדאי, "אסטרטגיה 2025" מיועדת להביא את הקבוצה למקום השלישי במכירות של רכב ידידותי לסביבה עם היקף של 560,000 יחידות – בנוסף לדגמים המבוססים על תא-דלק.

במסגרת ההכרזה על תת-המותג החדש, תסב יונדאי את גלגל הענק London Eye (שקוטרו, כידוע, 120 מטרים) למופע של Q ענקית העשויה נורות לקראת הפתיחה הרשמית של האטרקציה הידועה. מופע זה יחנוך מסע פרסום בשם ‘I’m in Charge’ – כפל משמעות של "אני האחראי" ו"אני בטעינה".

איוניק – מדגם לתת-מותג חשמלי של יונדאי
צילום: יונדאי