וולוו ישראל הודיעה על תחילת השיווק של הגרסה ההיברידית-נטענת של רכב הפנאי הקומפקטי וולוו XC40 המכונה 'ריצרג' PHEV T5'. גרסה זו, יחד עם הגרסה הכל-חשמלית של XC40, הוכרזה באוקטובר 2019. 

נתונים, יכולת
XC40 ההיברידית-נטענת מצוידת במנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 180 כ"ס, וזה פועל יחד עם מנוע חשמלי 82 כ"ס, ליצירת תפוקה משולבת של 262 כ"ס ו-43 קג"מ. התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.

משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 7.3 שניות, וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 55.5 ק"מ/ל'. לרכב סוללת 10.6 קוט"ש, לטווח חשמלי של 47 ק"מ, ומשך הטעינה בעמדה ביתית הוא 4 שעות.

וולוו XC40 2021 פלאג-אין היברידי בישראל – החל מ-260,000 שקלים
צילום: וולוו

משקל גרסה זו הוא 1714 ק"ג, 156 ק"ג יותר מאשר גרסת T3 של XC40 המצוידת באותו מנוע בנזין, ונפח מיכל הדלק הוא 49 ליטרים, 10 ליטרים פחות מאשר בדגם הרגיל.  

רמות גימור, מחירים
גרסה זו משווקת בישראל בארבע רמות גימור שאינן מאוד שונות זו מזו, כאשר ל'אינסקריפשין' המאוד מהודרת ול-'R דיזיין' בעלת הנופך הספורטיבי (שתיהן גם בדגמי וולוו הגדולים), יצטרפו שתי רמות גימור מצוידות מעט פחות עם שמות ארוכים מעט יותר: 'אינסקריפשין אקספרשן', 'R דיזיין אקספרשן'. 

מפרט מערכות הבטיחות מקיף, וכולל בכל רמות הגימור בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת פגיעה מאחור, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

וולוו XC40 2021 פלאג-אין היברידי בישראל – החל מ-260,000 שקלים
צילום: וולוו

האבזור עשיר, וכולל כבר ברמת הגימור הבסיסית 'אינסקריפשין אקספרשן' תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת אחורית, בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, ריפוד עור, תפעול חשמלי למושב הנהג, משטח הטענה, מולטימדיה עם צג "9 ומערכת שמע של הרמן קרדון; המחיר: 260,000 שקלים. לרמת הגימור 'R דיזיין אקספרשן' פריטי עיצוב ספורטיביים בחוץ ובפנים, ומחירה 264,000 שקלים. 

ברמת הגימור 'אינסקריפשן' חישוקי "19, גימור פנים מהודר יותר, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע; המחיר: 270,000 שקלים. ב-'R דיזיין', בנוסף לפריטי גימור ספורטיביים, עיצוב שונה לחישוקי ה-"19 ובעיקר כיול מתלים ספורטיבי יותר; המחיר: 276,000 שקלים.

וולוו XC40 2021 פלאג-אין היברידי בישראל – החל מ-260,000 שקלים
צילום: מערכת אוטו

היצע, שיווק
עם תחילת השיווק של הגרסה ההיברידית-נטענת של XC40, לוולוו כעת גרסאות מחושמלות בכל ששת הדגמים שהיא משווקת כאן. בוולוו ישראל צופים שזו תהיה הגרסה הנמכרת ביותר שלהם, ומקווים שתוביל אותם לראשות הקטגוריה. כבר כיום, XC40 נמצא במקום השני במכירות רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) אחרי אודי Q3. בהיצע של וולוו תתפוס גרסה זו את מקומה של T5 כפולת ההנעה, ששיווקה ייפסק בסוף השנה.

לשם השוואה מחיר גרסת ה-T3 (טורבו-בנזין, 163 כ"ס) מתחיל היום ב-224,000 שקלים ומחיר גרסת ה-T5 (טורבו-בנזין, 247 כ"ס) כפולת ההנעה מתחיל ב-290,000 שקלים.

*פורסם ב-13.08.20 (נוסף וידאו מבחן)

וולוו XC40 2021 פלאג-אין היברידי בישראל – החל מ-260,000 שקלים
צילום: מערכת אוטו