קיה הציגה את רכב הפנאי הקטן (B-SUV) קיה סטוניק ביוני 2017, וזה שווק בישראל שנה לאחר מכן. כעת, שלוש שנים לאחר הצגתו, מכריזה קיה על מתיחת פנים לדגם הזה, וזו כוללת הרבה יותר מאשר טיפולים קוסמטיים: מנוע חדש עם מערך היברידי, תיבה ידנית עדכנית, מערכות בטיחות נוספות ומשודרגות. 

התפריט הרגיל
בכל הקשור להופעה, בסטוניק חודשו השבכה, יחידות התאורה מלפנים ומאחור, החישוקים סביב, ונוספו גוונים חדשים למרכב ולגג. בסביבת הנהג מעט חידושים קוסמטיים, והשינוי הגדול והמשמעותי הוא במולטימדיה חדשה ומשופרת המצוידת כעת בצג "8 שיש לו רזולוציה טובה יותר מאשר ל-"7 הקודם. 

מפרט מערכות הבטיחות בסטוניק המחודש מרשים ומכובד – בלימה אוטונומית עם הפניית הגה בעת הצורך, בקרת שיוט אדפטיבית עד למהירות 180 קמ"ש, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בנתיב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור ועל עייפות נהג.

קיה סטוניק מתחדש ויותר
צילום: קיה

המנה המיוחדת
הסיפור הגדול נמצא מתחת מכסה המנוע. מנוע טורבו-בנזין חדש 1.0 ליטר 3 צילינדרים מחליף את מנוע קאפה הקודם (אותו נפח ומבנה) ושונה ממנו בכך שיש לו תזמון שסתומים משתנה. מנוע זה מוצע גם עם מערך היברידי מתון של 48 וולט, וזה עוזר לרכב בזמן האצה או תחת עומס, לשיפור צריכת הדלק וצמצום הזיהום. בזמן האטה המערכת מאפשרת טעינה מחודשת של הסוללה. לשיפור הצריכה המערכת מאפשרת "מצב שיוט" בו המנוע מנותק עד 125 קמ"ש. 

המנוע החדש מוצע באותן רמות הספק כמו הקודם, 100 או 120 כ"ס, אבל המומנט גבוה יותר (תלוי גם בתיבה). כך למשל, במנוע המייצר 120 כ"ס ומשודך לתיבה הדו-מצמדית, הנתון גבוה ב-16%, מ-17.6 קג"מ ל-20.4 קג"מ.

קיה סטוניק מתחדש ויותר
צילום: קיה

אין שינוי בתיבה הדו-מצמדית 7 הילוכים, אבל זו הידנית חדשה לגמרי. יש לה שישה הילוכים במקום חמישה בקודמת, ותפעול דוושת המצמד חשמלי ולא מכני. סטוניק המחודש יוצע גם עם מנוע הטורבו החדש וללא המערך ההיברידי, וגם עם המנוע האטמוספרי 1.2 ליטר שחודש ומייצר 84 כ"ס. 

שיווקו של קיה סטוניק המחודש יחל באירופה ברבעון השלישי של 2020. חברת טלקאר, יבואנית קיה, מסרה כי לכאן יגיע במהלך 2021.

קיה סטוניק מתחדש ויותר
צילום: קיה