פיג'ו ישראל ממשיכה בהרחבת ההיצע החשמלי שלה. ימים ספורים לאחר שהשיקה את הגרסה ההיברידית-נטענת של 3008, הוכרז על תחילת השיווק של הגרסה הכל-חשמלית של רכב הפנאי הקטן שלה, וזו נקראת פיג'ו e-2008.

תנועה וטעינה
ל-e-2008 מנוע המייצר 136 כ"ס ו-26.5 קג"מ, נתון ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש עומד על 9.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש כדי לחסוך באנרגיה; להשוואה, ל-2008 בגרסת הטורבו-בנזין 1.2 ליטר, 130 כ"ס, הוא מאיץ תוך 9.1 שניות ומגיע ל-192 קמ"ש.

פיג'ו 2008 החשמלי בעל סוללה של 50 קוט"ש, וזו מאפשרת טווח נסיעה של 320 ק"מ (WLTP). לסוללה יכולת לטעינה מהירה במטען 100 ק"ו, וזו מאפשרת טעינה של 80% תוך 30 דקות. משך ההטענה המלא בעמדה תלת-פזית 11 ק"ו הוא 5.25 שעות, בעמדה חד-פזית של 7.4 ק"ו הוא 8 שעות, וטעינה מלאה משקע ביתי תארך 22.7 שעות. 

1634511
צילום: רונן טופלברג

פיג'ו e-2008 מוצע ברמת האבזור 'פרמיום', ובמפרט הבטיחות העשיר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית עם "נהיגת פקק", עמעום אוטומטי. במפרט האבזור חישוקי "17, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה עם צג "7 ועוד. גג זכוכית הוא אופציה ב-4000 שקלים. 

מכיוון שהדגם תוכנן מראש עבור גרסה חשמלית מלאה, אין שינוים בממדים וגם בנפח תא המטען, אבל ההבדל במשקל גדול: 1623 ק"ג מול 1280 בגרסת הבנזין הרגילה. 

1634510
צילום: רונן טופלברג

שאלת המחיר
המחיר, שאלת השאלות ברכב חשמלי, אינו זול, וזה עומד על 165,000 שקלים, 30,000 שקלים יותר מאשר גרסה הבנזין של 2008 באותה רמת גימור. מחיר זה כולל בתקופת ההשקה גם עמדת טעינה, אך לא את עלות ההתקנה. לפי תחשיב היבואן, עלויות התחזוקה של הרכב ל-3 שנים/90,000 ק"מ יהיו 1905 שקלים (635 שקלים לשנה). 

בנוסף לאחריות של 3 שנים מלאות ל-e-2008, תינתן לרכב אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללות. 

1634499
צילום: רונן טופלברג

וגם: הדיזל מתעשר
במקביל השיקה פיג'ו ישראל רמת אבזור נוספת לגרסת הדיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס של 2008. רמת הגימור היא 'פרמיום', ובמפרט אותם מרכיבים ואותן מערכות כמו ב'פרמיום' בגרסאות הבנזין והחשמל; עד כה הוצעה גרסה זאת רק ברמת הגימור 'אקטיב' הפשוטה יותר. מחיר גרסת הדיזל ב'פרמיום' הוא 139,000 שקלים, 9000 שקלים יותר מאשר ב'אקטיב', וגג זכוכית יוסיף למחיר 6000 שקלים.

1634516
צילום: רונן טופלברג