אודי ישראל הכריזה על תחילת שיווקה של גרסה היברידית-נטענת לרכב הפנאי הבינוני שלה אודי Q5. מהלך זה מצטרף להכרזות דומות של ב.מ.וו (X1, X3) ושל וולוו (XC40). אודי הכריזה בסוף יוני על מתיחת פנים ל-Q5, אך הגרסה הנטענת מוצעת בדגם שלפני חידושו. 

הדברים החשובים
הגרסה המדוברת של Q5 היא TFSI e 50, וזו משלבת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 252 כ"ס עם מנוע חשמלי המנפק 140 כ"ס, לתפוקה כוללת של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ. אלה מועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ומהירותו המרבית 239 קמ"ש.

ל-Q5 ההיברידי סוללה של 14.1 קוט"ש, וזו מעניקה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 42 ק"מ (WLTP), מאפשרת לו להגיע במצב זה ל-135 קמ"ש, ומסייעת לצריכת דלק רשמית של 40 ק"מ/ל'. עד כה הגרסה החזקה של Q5 הייתהTFSI  45, שהיה לה אותו מנוע שייצר 245 כ"ס. בגלל הסוללות, להיברידית-נטענת נפח מוקטן של תא המטען ושל מיכל הדלק, 465 ליטרים ו-54 ליטרים בהתאמה (540 ל' ו-70 ל' בגרסה הרגילה).

1616531
צילום: אודי

הדברים הנוספים
הגרסה ההיברידית-נטענת של Q5 מוצעת, כמו בטורבו-בנזין, ברמת הגימור 'דיזיין' – אך האבזור התקני עשיר יותר, וכולל פריטים שהוצעו בתשלום.

במפרט, בין השאר, תאורת לד מלאה עם איתות דינאמי, חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מערכת מולטימדיה עם צג "8.3, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, ריפוד עור משולב, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, מפתח חכם ועוד. במערכות הבטיחות בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת התנגשות מאחור ועוד.

המחיר 399,000 שקלים, גבוה ב-34,000 שקלים מזה של גרסת 45, וממקם את Q5 בגרסת TFSI e 55 היישר מול X3, היריב הישיר מבית ב.מ.וו.

1616530
צילום: אודי