קיה החלה לשווק את קיה סלטוס, דגם פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש שהושק ביוני 2019. סלטוס מתמקם בין ספורטאז' הגדול ממנו והחבר באותה קטגוריה, ובין רכב הפנאי הקטן סטוניק, וחובר ל-X-סיד, שבסיסו זהה. עם זאת, ובניגוד לשניים האחרונים, לסלטוס מראה מגודל יותר ועיצוב של יורד שבילים קשוח.  

סלטוס מגיע לארץ בתקינה אמריקאית ובגרסה המיועדת לארצות הברית, קנדה, קוריאה. דגם זה אינו מוצע באירופה, ולפחות כרגע ישראל היא השוק היחיד בו משווקים הן X-סיד הפונה לאירופה והן סלטוס הממוען לצפון אמריקה. גרסאות שונות באופן משמעותי של סלטוס ופשוטות יותר מוצעות בהודו ובסין.

עבור קיה ישראל – המובילה במכירות רכבי פנאי בארץ, עם 20% מהמכירות, כולל הדגם הנמכר ביותר, נירו – סלטוס, דגם קומפקטי רביעי בהיצע, יעשיר את ההיצע שלה. הדגם החדש אמור להביא הצעה משלימה לרכב פנאי קומפקטי, הממקמת אותו בתחום מחירים מוזל יחסית ובולטת בזכות הופעה כוחנית.  

1634533
צילום: קיה

ממדים, נתונים, פריטים
לסלטוס, הנמצא כאמור בצד הקטן של רכבי הפנאי הקומפקטיים, בסיס גלגלים שאורכו 263 ס"מ (זהה לזה שב-X-סיד), אורכו 437 ס"מ, רוחבו 180 ס"מ, גובהו 163 ס"מ – קצר וצר ב-2 ס"מ מ-X-סיד, וגבוה ממנו ב-15 ס"מ תמימים. מרווח הגחון הוא 18.5 ס"מ, ונפח תא המטען 467 ליטרים. 

סלטוס מגיע ארצה עם מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר. מנוע זה מייצר 149 כ"ס ב-6200 סל"ד ו-18.3 קג"מ ב-4500 סל"ד, הוא משודך לתיבה אוטומטית רציפה וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.6 שניות, צריכת הדלק הממוצעת 13.2 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 14. 

בארצות הברית מוצעת גם גרסת טורבו-בנזין 1.6 ליטר 177 כ"ס עם תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים, ולשתי גרסאות המנוע אופציה להנעה כפולה. 

1634535
צילום: קיה

סלטוס מוצע בישראל בשתי רמות גימור: 'אורבן', שתופנה בעיקר לציי הרכב; 'EX' המצוידת ממנה עם פריטי עיצוב ייחודיים לה. מערכות הבטיחות, בשתיהן, כוללות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום תאורה אוטומטי ועוד. 

במפרט האבזור, ל'אורבן' חישוקי "17, מולטימדיה מקורית עם צג "7. ל'EX' תאורת לד אחורית, צג מדיה "10.25, בקרת אקלים ופתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, בלם חניה חשמלי, גימור פנימי מהודר יותר וריפוד המשלב דמוי-עור ובד. 

מחירי קיה סלטוס הם 134,000 שקלים ברמת הגימור 'אורבן, 141,000 שקלים ברמת הגימור 'EX'.

1634530
צילום: קיה