קיה סורנטו כבר לא דגם צעיר. הדור הזה, והשלישי במספר, מסתובב בנופי ישראל מיולי 2015, מחליפו כבר נחשף וצפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה הזו. ועדיין הוא מהדגמים הנמכרים בסגמנט רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV). יש לו גם אח תאום, יונדאי סנטה פה. השניים חולקים כיום אותה פלטפורמה ומכלולים רבים, אבל הם לא זהים.

בחניה
עיצוב החזית – השבכה, תאורת הערפל במבנה "קוביות קרח" – והחלק האחורי יוצרים את הזיהוי המתבקש, אבל מעבר לאלו מתקשה הצללית הגדולה להותיר חותם על הצופה. בפנים נמצא חומרים עבים, סביבת נהג שנראית חסונה ומשדרת תחושה נעימה, והמון מקום, במיוחד בשתי השורות הקדמיות. 

כניסה לשורה השלישית סבירה ביחס למקובל בז'אנר וכך גם המרחב: היא טובה משמעותית מזו שבסקודה קודיאק למשל (הדגם הנמכר בסגמנט), ופחות משברולט טראוורס הגדול יותר. המושבים בשורה השנייה מעט נמוכים והנוסע שיושב במרכז יגלה כי אינם נוחים. המושבים בשורה השלישית נמוכים עוד יותר והישיבה לאורך זמן לא תהיה נוחה למבוגר.

קיה סורנטו 2020 – חוות דעת
צילום: אילן קליין

נפח תא המטען, כאשר כל המושבים בשימוש, לא גדול. ניתן לקפל בקלות מושב אחד מהשניים בשורה השלישית, וקיפול שתי השורות ייצור נפח הטענה ענק.

לסורנטו שפע תאי אחסון הפזורים ברחבי תא הנוסעים, ואלה מחזקים את מקדם השימושיות שלו. רשימת האבזור ארוכה למדי, וכוללת יציאות מיזוג לשורה השנייה והשלישית, מפתח חכם לכניסה והתנעה. במערך הבטיחות הנרחב בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד.

בתנועה
סורנטו מוצע עם שלושה מנועים לבחירה: בנזין 2.4 ליטר, 188 כ"ס המשולב לתיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית; בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר, 277 כ"ס, תיבת 8 הילוכים והנעה כפולה; דיזל 2.2 ליטר, 200 כ"ס, תיבת 8 היל' והנעה כפולה.

קיה סורנטו 2020 – חוות דעת
צילום: אילן קליין

למנוע הבנזין 2.4 ליטר יש הספק מספק, ובמרבית המקרים התיבה פועלת באופן עגול ונעים. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 10 ק"מ/ל'

מנוע הבנזין 3.5 ליטר אינו יוצר תחושה שהוא שרירי במיוחד, אבל הוא חזק משמעותית מהאחרים, ופועל היטב עובד בשילוב תיבת ההילוכים היעילה. מנוע זה בהחלט מספק ביצועים טובים, ותורם לתחושת הנינוחות בהתנהלות יומיומית, בעיקר בשיוט מהיר.

מנוע הדיזל 2.2 ליטר מתעורר בטרטור אופייני שנשמע בייחוד כאשר עומדים, אך זה נעלם במהלך הנסיעה. כאשר צריך להאיץ חזק תוך כדי תנועה, נוצרת לעיתים השהייה מסוימת, אבל הרכב מייצר קצב נאה והתיבה פועלת חלק. זו חטיבת כוח טובה ועדיפה על הבנזין 2.4 ליטר. צריכת הדלק עומדת על כ-11.5 ק"מ/ל'.

קיה סורנטו 2020 – חוות דעת
צילום: אילן קליין

הסורנטו נוקשה גם עם מלוא הנוסעים בסיפון, ונוחות הנסיעה במהירות עירונית רק סבירה. הבעיה העיקרית היא במפגש עם שיבושי כביש קטנים המורגשים מדי בתוך הרכב. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך כאן, לעיתים, מורגשים שיבושים גדולים. רעשי הכביש והרוח אינם חזקים אך נשמעים. בירידה לשבילים הנוקשות מורגשת, ונסיעה איטית קופצנית למדי. בתחום הדינמי הסורנטו לא מתעלה, אבל יחסית לגודלו הוא יציב ומרוסן.

סיכום, תמורה
המחיר לא זול, פערי המחיר בין הגרסאות גדולים, אך התמורה בסיכומו של דבר טובה. קיה סורנטו 2020 מציע מרחב טוב, מבנה שימושי ומפרט עשיר של אבזור ומערכות בטיחות. לגרסת ה-V6 אין ממש מתחרים, וכאמור גרסת הדיזל עדיפה על גרסת הבנזין הבסיסית.

קיה סורנטו 2020 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו

קיה סורנטו 2020: גרסאות, רמות גימור, מחירים
קיה סורנטו, 2.4 ל', אוט'; 'אורבן' – 214,900 שקל
קיה סורנטו, 2.4 ל', אוט'; 'GT-ליין' – 239,900 שקל
קיה סורנטו, 3.5 ל', אוט', 4x4; 'פרמיום'  – 290,900 שקל
קיה סורנטו, 2.2 ל' דיזל, אוט', 4x4; 'LX' – החל מ-274,900 שקל
קיה סורנטו, 2.2 ל' דיזל, אוט', 4x4; 'פרמיום' – 289,900 שקל

קיה סורנטו 2020 – חוות דעת
צילום: מערכת אוטו